  • 1. Data: 2005-03-10 22:27:16
    Temat: Odliczenie odsetek kredytowych a kasa mieszkaniowa
    Od: Anika <a...@i...pl>

    Witam,

    Spłacamy z mężem kredyt mieszkaniowy i bardzo by się przydało odliczyć
    odsetki od dochodu. Niestety ja raczej nie mogę nic odliczyć, bo w
    przeszłości korzystałam z odliczeń z kasy mieszkaniowej (choć w rozmowie
    tel. pani z US powiedziała, że mogę, bo to jest jeden limit i tylko muszę
    odjąć od niego tamte odliczenia - co wydaje mi się nieprawdą - czy mam
    rację?).
    I ponadto czy mąż może odliczyć te odsetki, i jeśli tak to ile (połowę? -
    kredyt jest na nas oboje), jeśli nie korzystał w przeszłości z żadnej ulgi,
    a ja wykorzystałam ulgę z kasy mieszkaniowej, gdy jeszcze nie byliśmy
    małżeństwem.

    Pomóżcie, bo nigdzie nie mogę znaleźć tej informacji, a w US jak widać też
    nie bardzo chyba wiedzą.

    Z góry dziękuję

    Anika

  • 2. Data: 2005-03-10 22:36:58
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Anika wrote:
    > Witam,
    >
    > SpĹ?acamy z mÄ?Ĺźem kredyt mieszkaniowy i bardzo by siÄ? przydaĹ?o odliczyÄ?
    > odsetki od dochodu. Niestety ja raczej nie mogÄ? nic odliczyÄ?, bo w
    > przeszĹ?oĹ?ci korzystaĹ?am z odliczeĹ? z kasy mieszkaniowej (choÄ? w rozmowie
    > tel. pani z US powiedziaĹ?a, Ĺźe mogÄ?, bo to jest jeden limit i tylko muszÄ?
    > odjÄ?Ä? od niego tamte odliczenia - co wydaje mi siÄ? nieprawdÄ? - czy mam
    > racjÄ??).

    Limit co roku rośnie.
    Jeżeli odliczyłaś kiedyś tyle ile pozwalał limit , a teraz limit wzrósł
    to tą różnicę moższ jeszcze wykorzystać.

    > I ponadto czy mÄ?Ĺź moĹźe odliczyÄ? te odsetki, i jeĹ?li tak to ile (poĹ?owÄ?? -
    > kredyt jest na nas oboje), jeĹ?li nie korzystaĹ? w przeszĹ?oĹ?ci z Ĺźadnej ulgi,
    > a ja wykorzystaĹ?am ulgÄ? z kasy mieszkaniowej, gdy jeszcze nie byliĹ?my
    > maĹ?ĹźeĹ?stwem.
    >
    > Pomóşcie, bo nigdzie nie mogÄ? znaleĹşÄ? tej informacji, a w US jak widaÄ? teĹź
    > nie bardzo chyba wiedzÄ?.
    >
    > Z gĂłry dziÄ?kujÄ?
    >
    > Anika

    Ustaw kodowanie porzadnie, albo napisz bez polskich liter, bo absolutnie
    nie moge doczytac co tu napisalas.

  • 3. Data: 2005-03-11 12:10:42
    Od: Anika <a...@i...pl>

    Witam i pisze jeszcze raz bez polskich czcionek:

    Splacamy z mezem kredyt mieszkaniowy i bardzo by sie przydalo odliczyc
    odsetki od dochodu. Niestety ja raczej nie moge nic odliczyc, bo w
    przeszlosci korzystalam z odliczen z kasy mieszkaniowej (choc w rozmowie
    tel. pani z US powiedziala, ze moge, bo to jest jeden limit i tylko musze
    odjac od niego tamte odliczenia - co wydaje mi sie nieprawda - czy mam
    racje?).
    I ponadto czy moj maz moze odliczyc te odsetki, i jesli tak to ile (polowe?
    -
    kredyt jest na nas oboje), jesli nie korzystal w przeszlosci z zadnej ulgi,
    a ja wykorzystalam ulge z kasy mieszkaniowej, gdy jeszcze nie bylismy
    malzenstwem.

    Pomozcie, bo nigdzie nie moge znalezc tej informacji, a w US jak widac tez
    nie bardzo chyba wiedza.

    Z gory dziekuje

    Anika
    witek wrote:

    > Limit co roku rośnie.
    > Jeżeli odliczyłaś kiedyś tyle ile pozwalał limit , a teraz limit wzrósł
    > to tą różnicę moższ jeszcze wykorzystać.

    Ale z tego co mi sie wydaje, nie ma wspolnego limitu dla ulgi z kasy
    mieszkaniowej i odsetek kredytowych, to sa 2 oddzielne ulgi, a moze jednak
    sie myle? Jesli tak to jaki to limit?
    Ponadto w ustawie nt. ulgi odsetkowej jest napisane m.in. ze: "odliczenie
    przysługuje, jeżeli podatnik lub jego malzonek nie korzystal lub nie
    korzysta z odliczenia od dochodu (przychodu) lub podatku wydatkow
    poniesionych na wlasne cele mieszkaniowe, przeznaczonych na systematyczne
    gromadzenie oszczędnosci na rachunku oszczednosciowo-kredytowym w banku
    prowadzacym kase mieszkaniowa"

  • 4. Data: 2005-03-11 15:10:38
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Anika wrote:
> [...]
    > tel. pani z US powiedziala, ze moge, bo to jest jeden limit i tylko musze
    > odjac od niego tamte odliczenia - co wydaje mi sie nieprawda - czy mam

    A zostało ci coś czego nie odliczyłaś z powodu limitu?
    Tak jak napisałem. Limit poszedł w górę, więc jeżeli coś jeszcze ci
    zostało, to możesz to teraz odliczyć. Tak jak pani w US powiedziała.

> [...]
    > kredyt jest na nas oboje), jesli nie korzystal w przeszlosci z zadnej ulgi,
    > a ja wykorzystalam ulge z kasy mieszkaniowej, gdy jeszcze nie bylismy

    Nie potrafię ci powiedzieć jak kasa mieszkaniowa wpływa na odliczenie
    odsetek, trzeba by to znaleźć w ustawie.

    Natomiast pit-d składa się jeden, a rozumiem, że składacie oddzielne pit-37
    w pit-d w cześci B jest rubryczka, gdzie się wpisuje kto ile odlicza.
    i takie kwoty możecie odliczyć w pit-37
    pit-d dołącza się do jednego zeznania pit-37, a w drugim tylko się
    zaznacza, że pit-d jest gdzie indziej
    us sam sobie go znajdzie.

    > Pomozcie, bo nigdzie nie moge znalezc tej informacji, a w US jak widac tez
    > nie bardzo chyba wiedza.

    nie wiem na ile pomogłem

  • 5. Data: 2005-03-11 15:19:03
    Od: Anika <a...@i...pl>

    witek wrote:

> [...]
    >
    > Nie potrafię ci powiedzieć jak kasa mieszkaniowa wpływa na odliczenie
    > odsetek, trzeba by to znaleźć w ustawie.

    Dzieki za zainteresowanie, jednak nie do konca mnie zrozumiales. Nie chodzi
    mi o limit odliczen z kasy mieszkaniowej (z niego juz dawno skorzystalam),
    a wlasnie o mozliwosc skorzystania z odliczen odsetek od kredytu mimo ze
    juz korzystalam wczesniej z odliczen z kasy mieszkaniowej. Z ustawy wynika
    ze raczej nie moge ani ze malzonek nie moze. A pytanie brzmi co jesli sie
    korzystalo z odliczen zanim zostalo sie malzonkiem?

  • 6. Data: 2005-03-11 15:50:16
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Anika wrote:

> [...]
    > ze raczej nie moge ani ze malzonek nie moze. A pytanie brzmi co jesli sie
    > korzystalo z odliczen zanim zostalo sie malzonkiem?

    Akurat tego nigdy nie przerabiałem.
    Z tego co wiem, to chyba rzeczywiście nie możecie, niezależnie od tego,
    czy to było przed ślubem, czy po.
    Było zdaje się też tak, że jak przed ślubem oboje odliczali zakup, to po
    ślubie z dwóch ulg robiła się jedna i drugą ulgę szlag tafiał.