  • 1. Data: 2004-12-09 09:49:45
    Temat: pit5 w grudniu
    Od: Adam Piotrowski <f...@N...SPAM.aufograf.pl>

    Z tego co słyszałem (a było to niewiele) podatek w grudniu (za listopad)
    jest płacony w podwójnej wysokości, na poczet podatku za m-c grudzień.
    A zatem: muszę wypełnieć PIT-5 za listopad (podatku wyjdzie, powiedzmy,
    600zł), ale zapłacić mam 1200 zł.
    Pytanie: jak te informacje zamieścić na przelewie, jak rozliczyć m-c
    grudzień (czy w ogóle?)?
    Generalnie, poproszę o wyjaśnienia jak dla lajkonika.
    --
    Pozdrowienia
    Adam Piotrowski

  • 2. Data: 2004-12-09 09:55:44
    Temat: Re: pit5 w grudniu
    Od: Bogna <b...@U...neo.USUN.pl>

    Adam Piotrowski wrote:
> [...]
    > grudzień (czy w ogóle?)?
    > Generalnie, poproszę o wyjaśnienia jak dla lajkonika.

    tak za listopad placi sie podwojnie tzn. podatek ktory wyszedl za
    listopad mnozy sie razy dwa i tyle wysyla sie do us; na przelewie mozna
    wpisac PIT-5 zaliczka za XI i XII 2004 (dochodowke placi sie zaliczkowo
    i robi sie rozliczenie roczne, które zamyka dany rok)

  • 3. Data: 2004-12-09 10:04:06
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > wpisac PIT-5 zaliczka za XI i XII 2004 (dochodowke placi sie zaliczkowo
    > i robi sie rozliczenie roczne, które zamyka dany rok)

    a jezeli w grudniu wyjdzie mniej, to bedzie zwrot (zmniejeszenie zaliczki
    w styczniu)?

    P.

  • 4. Data: 2004-12-09 10:30:36
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Przemek R. wrote:

    > a jezeli w grudniu wyjdzie mniej, to bedzie zwrot (zmniejeszenie
    > zaliczki w styczniu)?

    Nie ma żadnej zaliczki w styczniu. To się wyrównuje przy rozliczeniu
    rocznym (do końca kwietnia).

  • 5. Data: 2004-12-09 10:41:07
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Bogna napisał(a):
    > listopad mnozy sie razy dwa i tyle wysyla sie do us; na przelewie mozna
    > wpisac PIT-5 zaliczka za XI i XII 2004 (dochodowke placi sie zaliczkowo

    Przelew na zaliczkę na podatek dochodowy za listopad powinien byc
    opisany PIT5 04M11 i nic ponad to.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 6. Data: 2004-12-09 11:05:45
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Nie ma żadnej zaliczki w styczniu. To się wyrównuje przy rozliczeniu
    > rocznym (do końca kwietnia).

    ok, (narazie ryczalt przerabiam wiec do PIT 5 nie doszedlem)

    P.

  • 7. Data: 2004-12-09 11:26:20
    Od: Beata <b...@w...pl>

    > Przelew na zaliczkę na podatek dochodowy za listopad powinien byc
    > opisany PIT5 04M11 i nic ponad to.

    Czy w deklaracji PIT-5 wpisuję zaliczkę na podatek w wysokości
    podwójnej, czy wynikającej z listopada? Czy tylko na przelewie dokonuję
    płatności podwójnej.

    dziekuję

    E.

  • 8. Data: 2004-12-09 11:43:29
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Beata wrote:

    > Czy w deklaracji PIT-5 wpisuję zaliczkę na podatek w wysokości
    > podwójnej, czy wynikającej z listopada? Czy tylko na przelewie
    > dokonuję płatności podwójnej.

    Na PIT pojedyńczo
    Tylko na przelewie x2

  • 9. Data: 2004-12-09 13:54:13
    Od: "Bzooo" <z...@e...net.pl>

    Ja może krótko podsumuję, niech mnie ktoś poprawi jeśli źle rozumiem.
    Liczymy podatek za listopad i składamy pit5 do 20 grudnia.
    Wpłacamy drugie tyle co wyszło do 20 grudnia.
    Czy za grudzień nie składamy pit5 nigdy?
    Jeszcze o Vat bym zapytał - rozliczm miesięcznie.
    Czy trzeba jakieś roczne podsumowanie, czy tradycyjny
    comiesięczny vat7 wystarcza ?

    PawelZ

  • 10. Data: 2004-12-09 14:04:13
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Bzooo napisał(a):
    > Ja może krótko podsumuję, niech mnie ktoś poprawi jeśli źle rozumiem.
    > Liczymy podatek za listopad i składamy pit5 do 20 grudnia.
    > Wpłacamy drugie tyle co wyszło do 20 grudnia.

    Nie drugie tyla a dwa razy tyle. ;-)
    Wychodzi na picie 100zł robisz przelew na 200zł. Jeden. Opisany
    normalnie jak zaliczka za listopad.

    > Czy za grudzień nie składamy pit5 nigdy?

    Nie, pit za grudzien to jest pit roczny.

    > Jeszcze o Vat bym zapytał - rozliczm miesięcznie.
    > Czy trzeba jakieś roczne podsumowanie, czy tradycyjny
    > comiesięczny vat7 wystarcza ?

    Vat się rozlicza miesieczni (lub kwartalnie) i koniec roku nie przynosi
    dodatkowych deklaracji, ale!
    W deklaracji za grudzien nalezy jeszcze raz obliczyc strukture sprzedaży
    za cały rok, jeżeli sprzedajemy ze stawką zwolnioną i skorygowac
    odliczenia VAT od zakupów w ciągu roku.
    Nie robi sie korekty poprzednich deklaracji tylko wpisuje kwotę o ktorą
    korygujemy (w gore lub w dół) podatek naliczony do odliczenia w pola 45
    i 46.

    Poza tym rocznie liczone są rózne limity w VAT (sprzedazy bez VAT,
    sprzedazy bez kasy, itp)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl