    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: pit5 w grudniu
    Date: Thu, 09 Dec 2004 15:04:13 +0100

    Bzooo napisał(a):
    > Ja może krótko podsumuję, niech mnie ktoś poprawi jeśli źle rozumiem.
    > Liczymy podatek za listopad i składamy pit5 do 20 grudnia.
    > Wpłacamy drugie tyle co wyszło do 20 grudnia.

    Nie drugie tyla a dwa razy tyle. ;-)
    Wychodzi na picie 100zł robisz przelew na 200zł. Jeden. Opisany
    normalnie jak zaliczka za listopad.

    > Czy za grudzień nie składamy pit5 nigdy?

    Nie, pit za grudzien to jest pit roczny.

    > Jeszcze o Vat bym zapytał - rozliczm miesięcznie.
    > Czy trzeba jakieś roczne podsumowanie, czy tradycyjny
    > comiesięczny vat7 wystarcza ?

    Vat się rozlicza miesieczni (lub kwartalnie) i koniec roku nie przynosi
    dodatkowych deklaracji, ale!
    W deklaracji za grudzien nalezy jeszcze raz obliczyc strukture sprzedaży
    za cały rok, jeżeli sprzedajemy ze stawką zwolnioną i skorygowac
    odliczenia VAT od zakupów w ciągu roku.
    Nie robi sie korekty poprzednich deklaracji tylko wpisuje kwotę o ktorą
    korygujemy (w gore lub w dół) podatek naliczony do odliczenia w pola 45
    i 46.

    Poza tym rocznie liczone są rózne limity w VAT (sprzedazy bez VAT,
    sprzedazy bez kasy, itp)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl