  • 1. Data: 2003-04-10 08:48:41
    Temat: pity pity a rozliczenie roczne.
    Od: "Lukaso" <l...@w...pl_wytnij_koniec>

    Witam
    Mam taki nietypowy problem...
    Od 15 stycznia roku 2001 pracowalem w firmie X. Prace zakonczylem w dniu 30
    czerwca 2002, a od nastepnego dnia tj. 1 lipca zaczalem pracowac w firmie Y.
    W tejze firmie Y pracowalem do dnia 31 sierpnia 2002. Od 1 wrzesnia zaczalem
    prace w firmie Z i pracuje tam nadal.
    Otrzymalem PIT 11 - trzy sztuki po jednym z kazdej z firm. Tylko ze:
    Pierwszy z tych PITow jest za okres od 1.01.2002 do 30.06.2002 i dzielac
    koszty uzyskania przychodu (842,31) na 6 miesiecy wychodzi ponad 140 zl a
    nie 120.33 (praca poza miejscem zamieszkania). Natomiast jak sie toto
    podzieli na 7 to wychodzi dokladnie 120.33
    Zadzwonilem aby sie dowiedziec dlaczego tak i dostalem nastepujace
    informacje: Jako ze w firmie X wyplaty byly do 10 nastepnego miesiaca to w
    roku 2002 dostalem 7 wyplat a nie 6, a podatech dochodowy nalicza sie wtedy
    kiedy sie kase dostaje. Tylko ze z tego co zdazylem sie zorientowac jesli
    jest normalnie praca platna nie na godziny a na etet, to w liscie plac
    wyplata jest datowana na ostatni dzien miesiaca a do 10 mozna ewentualnie
    przelac pieniadze na konto.. tak wiec nie wiem jak sie do tego
    ustosunkowac..
    Dzieki z gory za odpowiedz
    --
    Szauek
    M-10

  • 2. Data: 2003-04-10 10:01:31
    Temat: Re: pity pity a rozliczenie roczne.
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Lukaso" <l...@w...pl_wytnij_koniec> napisał w wiadomości
> [...]
    > wyplata jest datowana na ostatni dzien miesiaca a do 10 mozna ewentualnie
    > przelac pieniadze na konto.. tak wiec nie wiem jak sie do tego
    ----------------------------
    może napisz ile masz razem z tych pit-ów kup to spróbuje odpowiedzieć bo
    oczywiście problem masz ile możesz wpisać w rozliczenie roczne ?
    Wiola

  • 3. Data: 2003-04-10 10:12:50
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl> wrote in message

> [...]
    > może napisz ile masz razem z tych pit-ów kup to spróbuje odpowiedzieć bo
    > oczywiście problem masz ile możesz wpisać w rozliczenie roczne ?

    Po mojemu to daty na pit powinni poprawic na sierpien. Chociaz dokladnie
    niczego to nie zmienia.

  • 4. Data: 2003-04-10 10:59:40
    Temat: Odp: pity pity a rozliczenie roczne.
    Od: "Lukaso" <l...@w...pl_wytnij_koniec>

    >może napisz ile masz razem z tych pit-ów kup to spróbuje odpowiedzieć bo
    >oczywiście problem masz ile możesz wpisać w rozliczenie roczne ?
    >Wiola

    Dokladnie wyglada to tak: PIT-11 sztuk 3, na pierwszym koszty to 842.31
    (01-01-2002 - 30-06-2002), na drugim 240,66 (1-07-2002 - 31-08-2002) a na
    trzecim 481,32 (1-09-2002 - 31-12-2002) .
    I chodzi mi oczywscie ile moge wpisac na deklaracji rocznej. Bo jesli to
    zsumuje to przekrocze dopuszczalna kwote... i doplata..

    --
    Szauek
    M-10

  • 5. Data: 2003-04-11 07:38:06
    Od: "Daria" <d...@x...vvv.pl>

> [...]
    > I chodzi mi oczywscie ile moge wpisac na deklaracji rocznej. Bo jesli to
    > zsumuje to przekrocze dopuszczalna kwote... i doplata..
    Jeżeli wszystkie 3 zakłady pracy znajdują się poza Twoim miejscem
    zamieszkania to w pozycji koszty wpisz maksymalną kwotę 1443,90 zł. i nie
    przejmuj się co wykazał zakład ten w którym pracę rozpoczęłeś w 2001 roku.
    Oni zastosowali dobre koszty, gdyż faktycznie dostałeś 7 wypłat w roku 2002
    (za XII 2001, I-VI 2002), popełnili tylko błąd w oznaczeniu okresu za jaki
    wystawili PIT bo data końcowa powinna być 10.07.2002 - czyli data ostatniej
    wypłaty.
    pozdrawiam D.

  • 6. Data: 2003-04-11 07:45:41
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Daria" <d...@x...vvv.pl> wrote in message
> [...]
    > (za XII 2001, I-VI 2002), popełnili tylko błąd w oznaczeniu okresu za jaki
    > wystawili PIT bo data końcowa powinna być 10.07.2002 - czyli data

    Dokładnie tak, ale niestety wyjdzie dziura, ktorą trzeba będzie dopłacić.

  • 7. Data: 2003-04-11 11:46:08
    Od: "Lukaso" <l...@w...pl_wytnij_koniec>

    Użytkownik Daria <d...@x...vvv.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b75rf8$jv4$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
    > (za XII 2001, I-VI 2002), popełnili tylko błąd w oznaczeniu okresu za jaki
    > wystawili PIT bo data końcowa powinna być 10.07.2002 - czyli data
    Dzieki za odpowiedz ale bede drazyl. Na razie wszystko fajnie ale odnosnie
    doplaty jaka bede musial dokonac - zauwazylem jedna rzecz. w miesiacu
    wrzesniu otrzymalem wynagrodzenie (czyt. dochod) z dwoch stosunkow pracy! W
    takim razie koszty uzyskania dochodu na ten miesiac sa zwiekszone.
    Obliczylem ze za kazdy miesiac jest to kwota 120,33 a za wrzesien kiedy to
    dostalem wynagrodzenie za sierpien - 10 wrzesnia oraz za wrzesien w dniu 31
    wrzesnia.
    Czy dobrze rozumuje?

    --
    Szauek
    M-10

  • 8. Data: 2003-04-11 11:49:50
    Od: "Lukaso" <l...@w...pl_wytnij_koniec>

    POPRAWKA!!!

  • 9. Data: 2003-04-11 12:02:01
    Od: "Daria" <d...@x...vvv.pl>

> [...]
    > dostalem wynagrodzenie za sierpien - 10 wrzesnia oraz za wrzesien w dniu

    Według mnie nie ma tu mowy o sytuacji na jaką się powołujesz. Nie można
    powiedzieć, że byłeś zatrudniony jednocześnie w dwóch zakładach pracy, bo
    pracowałeś w okresach:
    ....-30.06.2002
    1.07.2002- 31.08.2002
    1.09.2002-31.12.2002
    a to, że dostałeś 2 wypłaty w miesiącu to nie to samo.
    Pozdrawiam D.

  • 10. Data: 2003-04-11 12:32:27
    Od: "Lukaso" <l...@w...pl_wytnij_koniec>

    --
    Szauek
    M-10
> [...]
    > 1.07.2002- 31.08.2002
    > 1.09.2002-31.12.2002
    > a to, że dostałeś 2 wypłaty w miesiącu to nie to samo.
    To dlaczego firma X uwzglednila koszty uzyskania przychodu z grudnia w pit11
    za rok2002 ?? na tej samej zasadzie. heh. to ci zagwozdka
    Koszty uzyskania mam za 13 miesiecy w pitach 11. wiec dostalem 13 wyplat...
    to dlaczego ja nie moge sobie tego grudniowego odpisac.
    Blagam pomozcie bo sie potne:)
    Szauek