  • 1. Data: 2003-04-10 06:11:56
    Temat: umowa zlecenie - czy musi być nazwisko zlecającego ?
    Od: "Sosik" <p...@w...pl>

    witam,
    czy wystawiając umowę zlecenie (jako prowadzący DG) muszę na umowie zleceniu
    pisać swoje nazwisko, tzn.:
    zlecający:
    firma X - Jan Kowalski
    NIP 000-000-00-00
    czy może być:
    Firma X
    NIP 000-000-00-00

    dzięki
    Sosik

  • 2. Data: 2003-04-14 02:15:29
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Sosik -----###
    > czy wystawiając umowę zlecenie (jako prowadzący DG) muszę na umowie zleceniu
    > pisać swoje nazwisko, tzn.:
    > zlecający:
    > firma X - Jan Kowalski
    > NIP 000-000-00-00
    > czy może być:
    > Firma X
    > NIP 000-000-00-00

    pewnie znowu mnie oprotestują, ale moim zdaniem zalezy co masz w nazwie
    firmy...
    natomiast w podpisie powinno być Twoje imię i nazwisko (ewentualnie
    osoby upoważnionej)

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 3. Data: 2003-04-14 08:58:51
    Od: "Sosik" <p...@w...pl>

    Użytkownik "hADeSik" <h...@h...sru> napisał w wiadomości
> [...]
    > firmy...
    > natomiast w podpisie powinno być Twoje imię i nazwisko (ewentualnie

    tak ale zakładajac **DG** - w nazwie musisz zawrzeć Imię i Nazwisko (tak
    wywnioskowołem z kilku watków na grupie - niekiedy burzliwych)

    czyli np. Firma XXXX - Jan Kowalski
    a nie: Firma XXX

    a moze źle mi się wydaje :))

  • 4. Data: 2003-04-14 18:29:08
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

> [...]
    >
    > tak ale zakładajac **DG** - w nazwie musisz zawrzeć Imię i Nazwisko (tak
    > wywnioskowołem z kilku watków na grupie - niekiedy burzliwych)

    teoretycznie masz rację i wyciągasz słuszne wnioski, ale...

    hADeSik, który w nazwie firmy nie ma i z zasady nie stosuje imienia i
    nazwiska

  • 5. Data: 2003-04-18 21:33:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Apr 2003, Sosik wrote:

    >+ Użytkownik "hADeSik" <h...@h...sru> [...]
    >+ > > pisać swoje nazwisko, tzn.:
    [...]
    >+ > pewnie znowu mnie oprotestują, ale moim zdaniem zalezy co masz w nazwie
    >+ > firmy...

    Jasne :)
    Oprotestują nieujęcie tekstu "firma" w cudzysłów :)
    Jak wyłożono na *.prawo - "firma" jest nazwą zastrzeżoną dla
    nazwy spółki handlowej. DG OF ma nazwę, potocznie określaną
    jako "firma" - ale wygląda to tak jak "kwota wolna od podatku"
    (której nie ma w ustawie :)).

    [...]
    >+ tak ale zakładajac **DG** - w nazwie musisz zawrzeć Imię i Nazwisko (tak
    >+ wywnioskowołem z kilku watków na grupie - niekiedy burzliwych)

    Ściśle rzecz biorąc powinienem się sprzeciwić: PDG używa pojęć:
    - "nazwa DG", która to nazwa *nie* zawiera imienia i nazwiska
    - "określenia DG", które dla OF składa się z "nazwy" oraz imienia i
    nazwiska :)
    Owszem, pamiętam że ktoś pytał czy coś szkodzi żeby "firma" OF
    miała określenie: Jan Kowalski Jan Kowalski :)

    >+ czyli np. Firma XXXX - Jan Kowalski

    ...to jest "określenie DG"...

    >+ a nie: Firma XXX

    ...a to "nazwa" :) (bez słowa "Firma")

    PDG wymaga żeby podać imię i nazwisko do wiadomości kontrahentów (czyli
    *gdzieś* imię i nazwisko powinno być), w przepisach podatkowych
    wymagania "gdzie" nie zauważyłem - pewnie może być zarówno
    w treści faktury, na pieczątce, a jak była umowa - to na umowie
    chyba wystaczy. Ja tam sobie nie żałuję i mam wszędzie :)

    >+ a moze źle mi się wydaje :))

    Nic się nie martw, zawsze ktoś coś wymyśli żeby się przyczepić :)

    pozdrowienia, Gotfryd