  • 1. Data: 2003-04-10 05:41:25
    Temat: zdrowotne wrrrrr!
    Od: "HELMUT" <h...@p...onet.pl>

    witam
    słyszałem że nawet jak siedzę na chorobowym
    i dostaję zasiłek z zus (prowadzacy dzałalność jednosobową)
    to sładkę na zdrowotne i tak muszę zapłacić
    mam nadzeje że zle słyszałem

    dzieki
    helmut

  • 2. Data: 2003-04-10 08:29:14
    Temat: Re: zdrowotne wrrrrr!
    Od: "EMPI" <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > słyszałem że nawet jak siedzę na chorobowym
    > i dostaję zasiłek z zus (prowadzacy dzałalność jednosobową)
    > to sładkę na zdrowotne i tak muszę zapłacić
    > mam nadzeje że zle słyszałem

    Niestety dobrze słyszałeś :-(

    EMPI
    http://www.empimusic.z.pl
    OSTATNIA PŁYTA - "Rainbow Of The Universe"

  • 3. Data: 2003-04-10 21:19:15
    Od: "żuczek" <z...@o...pl>

    > Niestety dobrze słyszałeś :-(

    Ludziska, po co w takim razie siedzą te osoby w Zusie? Miałam ostatnio
    podobną sytuację, znajomy był na zwolnieniu lekarskim, poszedł dowiedziec
    się jak te składki rozliczyć (zwolnienie było na przełomie lutego i marca -
    wypadek w pracy) i panienki powiedziały że ma zapłacić tylko za okres kiedy
    nie miał zwolnienia. Wszystkie składki, zdrowotne też!!!!
    Jak mnie poinformował to już dostał pieniądze za zwolnienie, nawet bardzo
    prędko.
    To jak jest naprawdę?

    pozdrawiam
    biedny_żuczek

  • 4. Data: 2003-04-10 21:35:46
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "żuczek" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    Weź nie stresuj ludzi! :-)
    wg mnie sie nie płaci.
    PawełJ

  • 5. Data: 2003-04-10 21:55:14
    Od: w...@p...onet.pl

    Ja całe życie nie płacę zdrowotnego i wcale sie nie czepiali

  • 6. Data: 2003-04-10 22:57:15
    Temat: Odp: zdrowotne wrrrrr!
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@b...onet.pl>

    Użytkownik pawel J <p...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b74o75$3gq$...@n...onet.pl...

    > Użytkownik "żuczek" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Weź nie stresuj ludzi! :-)
    > wg mnie sie nie płaci.
    > PawełJ

    to przeczytaj sobie art.21 ust.2 ustawy i może wtedy
    jednak trochę się zestresujesz ? :)))

    (2. Składka jest miesięczna i niepodzielna.)

    obym się mylił - Darek SP2BZW

  • 7. Data: 2003-04-11 06:11:11
    Od: "HELMUT" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dariusz Stefan" <s...@b...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]

    > to przeczytaj sobie art.21 ust.2 ustawy i może wtedy
    > jednak trochę się zestresujesz ? :)))
    >
    > (2. Składka jest miesięczna i niepodzielna.)

    a jak jestem chory dłuzej np.2-3 miesiące.
    i od kiedy to obowiązuje
    helmut

  • 8. Data: 2003-04-11 07:16:35
    Temat: Re: Odp: zdrowotne wrrrrr!
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    Dnia 03-04-11 00:57, Użytkownik Dariusz Stefan napisał:

    > to przeczytaj sobie art.21 ust.2 ustawy i może wtedy
    > jednak trochę się zestresujesz ? :)))
    >
    > (2. Składka jest miesięczna i niepodzielna.)

    to ja ponownie zacytuję ze stron ZUS-u

    cytat z adresu: http://www.zus.pl/ref_99/porad4/p4-06.htm

    Składka na ubezpieczenie zdrowotne podlega zmniejszeniu za okres
    pobierania zasiłków przyznanych na podstawie przepisów o ubezpieczeniu
    chorobowym i wypadkowym, których nie zalicza się do podstawy wymiaru
    składki na ubezpieczenie zdrowotne.

    Przykład
    Osoba prowadząca pozarolniczą działalność w okresie od 1 do 30 kwietnia
    2003 r. pobrała zasiłek chorobowy. Składka na ubezpieczenie zdrowotne
    tej osoby za kwiecień 2003 r. wyniosła 0 zł.

    andy_nek

  • 9. Data: 2003-04-11 18:16:10
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > 2003 r. pobrała zasiłek chorobowy. Składka na ubezpieczenie zdrowotne
    > tej osoby za kwiecień 2003 r. wyniosła 0 zł.

    i tej wersji się trzymajmy :-)
    Składka na ub. zdrowotne jest naliczana w czasie wynagrodzenia za czas
    choroby, a więc za okres, kiedy pracodawca płaci (33dni), natomiast u
    prowadzącego dg od razu płaci ZUS. A taki zasiłek nie podlega oskładkowaniu.
    Prowadzę dg, nie raz byłem na chorobowym, nie raz przy tej okazji zus
    przyglądał się moim dokumentom dość dokładnie. Nigdy nie płaciłem skł. na
    zdrowotne podczas choroby i nikt nikt ode mnie tego nie wymagał.
    PawełJ

  • 10. Data: 2003-04-12 07:10:26
    Od: "żuczek" <z...@o...pl>

    > słyszałem że nawet jak siedzę na chorobowym
    > i dostaję zasiłek z zus (prowadzący działalność jednosobową)
    > to sładkę na zdrowotne i tak muszę zapłacić
    > mam nadzeje że zle słyszałem

    Ostatnie wyjaśnienia w ZUS pokazały że wszyscy po części mają rację.
    BYŁO : za niepełne miesiące płaciło się niepełną składkę.
    JEST : od 1 kwietnia (zmiana przeoisów) : składka na ubezpieczenie zdrowotne
    jest stała i niepodzielna.
    Takie wyjasnienia otrzymałam wczoraj. Może się coś zmienić bo jeszcze nie ma
    wytycznych.

    pozdrawiam
    biedny_żuczek