  • 1. Data: 2005-12-29 14:00:11
    Temat: poczatek DG ZUS (ZPA ZUA)
    Od: p...@w...ae.krakow.pl (Pawel Prokop)

    Witam,
    chce zlozyc ZUS ZPA i ZUS ZUA, bylem dzisiaj w ZUSie i wymieklem
    w tlumie emerytow i rencistow...

    pytanie 1 zatem:
    czy mozna te 'ankiety' wyslac do ZUSu poczta?

    pytanie 2.
    ZUS ZPA pkt.III.04 Nazwa organu zalozycielskiego.
    Co wpisac w to pole? Dzialalnosc zalozylem sam, 'organem' chyba nie jestem.

    pytanie 3.
    ZUS ZUA pkt.V.01 Tytul ubezpieczenia - kody.
    W onecie znalazlem czterocyfrowy kod dotyczacy pozarolniczej dzialalnosci
    gospodarczej (czyli chyba mnie sie on tyczy). A na formularzu jest miejsce
    na 6 cyfr ( w formacie: [ ][ ] [ ][ ] [ ] [ ] )
    Co wpisac?

    A do ZUS sie dodzwonic nie moge...

    Pozdrawiam serdecznie
    --
    Pawel Prokop

  • 2. Data: 2005-12-29 14:26:25
    Temat: Re: poczatek DG ZUS (ZPA ZUA)
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Pawel Prokop wrote:

    > A do ZUS sie dodzwonic nie moge...

    Najlepiej sobie podejdz do okienek dla szkodnik... petentow

    Mnie Pani pomogla wszystko wypelnic i na dodatek... sie okazalo, ze
    poprawnie!

    :)

    --
    _______________p___l___a___t___n___a_____r___e___k__
    _l___a___m___a___

  • 3. Data: 2005-12-29 14:44:21
    Od: "mgma" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Pawel Prokop" <p...@w...ae.krakow.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > gospodarczej (czyli chyba mnie sie on tyczy). A na formularzu jest miejsce
    > na 6 cyfr ( w formacie: [ ][ ] [ ][ ] [ ] [ ] )

    Rozpoczynający działalnośc gospodarczą wypełnia ZUS ZUA i ZUS ZFA (ZUS ZPA
    jest do zgłaszania zaistniałych zmian)
    Można wysłać pocztą, ale nie opłaci się, bo jeśli będzie najmniejszy błąd to
    będą wzywać i trzeba robić korektę. Jeśli zaniesie się to odrazu sprawdzą
    poprawność.
    ZUS ZUA V.01 tytuł ubezpieczenia to 05 10 i 00 jeśli osoba nie jest
    niepełnosprawna.
    W ZUS napewno na widocznym miejscu jest do pobrania poradnik Zasady
    wypełniania dokumentów ubezpieczeniowych tak jak i druki.
    Do tego zdając dokumenty zgłoszeniowe można pobrać płytę "PŁATNIK" .

  • 4. Data: 2005-12-29 15:12:31
    Od: "Jacek Cywiński" <j...@p...home.pl.KASUJ.TO>

    p...@w...ae.krakow.pl (Pawel Prokop) napisał(a):

> [...]
    > miejsce
    > na 6 cyfr ( w formacie: [ ][ ] [ ][ ] [ ] [ ] )

    ZPA?

    a jesteś osobą prawną?

  • 5. Data: 2005-12-29 15:17:15
    Od: "Jacek Cywiński" <j...@p...home.pl.KASUJ.TO>

    > Rozpoczynający działalnośc gospodarczą wypełnia ZUS ZUA i ZUS ZFA (ZUS
    > ZPA
    > jest do zgłaszania zaistniałych zmian)

    ZPA -> osoby prawne, ZFA -> osoby fizyczne; dokumenty te można składać w
    trybie rejestracji/zmiany/korekty

    > Można wysłać pocztą, ale nie opłaci się, bo jeśli będzie najmniejszy błąd

    > będą wzywać i trzeba robić korektę. Jeśli zaniesie się to odrazu sprawdzą
    >
    > poprawność.

    trzeba pamiętać o kopii REGON i NIP

  • 6. Data: 2005-12-29 16:47:55
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Pawel Prokop <p...@w...ae.krakow.pl>
    w wiadomości <news:slrndr7qvc.f25.pablo@wizard.ae.krakow.pl> wstukał:

> [...]
    > w tlumie emerytow i rencistow...

    > pytanie 1 zatem:
    > czy mozna te 'ankiety' wyslac do ZUSu poczta?

    Ba, można wysłać internetem, ale...[1] :D

    > pytanie 2.
    > ZUS ZPA pkt.III.04 Nazwa organu zalozycielskiego.
    > Co wpisac w to pole? Dzialalnosc zalozylem sam, 'organem' chyba nie jestem.

    Przeczytał dla kogo jest ten formularz?

> [...]
    > gospodarczej (czyli chyba mnie sie on tyczy). A na formularzu jest miejsce
    > na 6 cyfr ( w formacie: [ ][ ] [ ][ ] [ ] [ ] )

    Dlaczego ludzie lubią sobie komplikować życie i zamiast szukać u źródła
    szukają w szerokim świecie... Koziołki Matołki, czy cóś ;)

    > Co wpisac?

    To co sobie wybierzesz z poradnika dostępnego na stronach zus -- ja mam
    051000

    > A do ZUS sie dodzwonic nie moge...

    [1] nie musisz. Masz komputer, to sobie zainstaluj PP (i Windows ;P) i
    wypełniaj formularze tym programem, weryfikuj, a następnie wysyłaj pocztą :D

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2005-12-29 17:23:56
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    'Tom N' wrote:

    > Masz komputer, to sobie zainstaluj PP (i Windows ;P) i

    ... pograz sie w smutku i zalobie nad wspanialym tymze wynalazkiem...

  • 8. Data: 2005-12-29 17:32:39
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Hikikomori San <h...@g...pl>
    w wiadomości <news:43B41BAC.AEE4D251@gazeta.pl> wstukał:

    > ... pograz sie w smutku i zalobie nad wspanialym tymze wynalazkiem...

    Grupy Ci sie nie pomyliły? To nie pręgierz, albo inne advocacy ;P

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 9. Data: 2005-12-29 18:06:31
    Od: "mgma" <m...@n...pl>

> [...]
    >
    > [1] nie musisz. Masz komputer, to sobie zainstaluj PP (i Windows ;P) i
    > wypełniaj formularze tym programem, weryfikuj, a następnie wysyłaj pocztą

    Czy napewno można złożyć dokumenty zgłoszeniowe internetem?
    Płatnicze tak, ale zgłoszeniowe?

  • 10. Data: 2005-12-29 18:14:45
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    'Tom N' wrote:

    > Użytkownik Hikikomori San <h...@g...pl>
    > w wiadomości <news:43B41BAC.AEE4D251@gazeta.pl> wstukał:

    > Grupy Ci sie nie pomyliły? To nie pręgierz, albo inne advocacy ;P

    Faktem jest. Przepraszam (serio)!