    From: "mgma" <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: poczatek DG ZUS (ZPA ZUA)
    Date: Thu, 29 Dec 2005 15:44:21 +0100

    Użytkownik "Pawel Prokop" <p...@w...ae.krakow.pl> napisał w wiadomości
    news:slrndr7qvc.f25.pablo@wizard.ae.krakow.pl...

    > Witam,
    > chce zlozyc ZUS ZPA i ZUS ZUA, bylem dzisiaj w ZUSie i wymieklem
    > w tlumie emerytow i rencistow...
    >
    > pytanie 1 zatem:
    > czy mozna te 'ankiety' wyslac do ZUSu poczta?
    >
    > pytanie 2.
    > ZUS ZPA pkt.III.04 Nazwa organu zalozycielskiego.
    > Co wpisac w to pole? Dzialalnosc zalozylem sam, 'organem' chyba nie
    jestem.

    > pytanie 3.
    > ZUS ZUA pkt.V.01 Tytul ubezpieczenia - kody.
    > W onecie znalazlem czterocyfrowy kod dotyczacy pozarolniczej dzialalnosci
> [...]
    Rozpoczynający działalnośc gospodarczą wypełnia ZUS ZUA i ZUS ZFA (ZUS ZPA
    jest do zgłaszania zaistniałych zmian)
    Można wysłać pocztą, ale nie opłaci się, bo jeśli będzie najmniejszy błąd to
    będą wzywać i trzeba robić korektę. Jeśli zaniesie się to odrazu sprawdzą
    poprawność.
    ZUS ZUA V.01 tytuł ubezpieczenia to 05 10 i 00 jeśli osoba nie jest
    niepełnosprawna.
    W ZUS napewno na widocznym miejscu jest do pobrania poradnik Zasady
    wypełniania dokumentów ubezpieczeniowych tak jak i druki.
    Do tego zdając dokumenty zgłoszeniowe można pobrać płytę "PŁATNIK" .