  • 1. Data: 2008-01-14 17:17:06
    Temat: poczta polska i KPiR
    Od: "sibeling" <t...@...pl>

    Witam,

    Prowadzę firmę i jestem płatnikiem VAT. Od czasu do czasu wysyłam coś pocztą
    polską, która za swoje usługi nalicza VAT 0%. Jak mam wprowadzać do KPiR
    faktury z PP z 0% VAT czy 22% VAT ?

    pozdrawiam
    tomek

  • 2. Data: 2008-01-14 19:54:13
    Temat: Re: poczta polska i KPiR
    Od: <s...@a...pl>

    > Prowadzę firmę i jestem płatnikiem VAT. Od czasu do czasu wysyłam coś
    > pocztą polską, która za swoje usługi nalicza VAT 0%.

    Jeśli obciaża VAT to chyba wysyłasz pocztexem. A tam na f-rze masz zapewne
    22%.

    Jesli mówisz zaś o znaczkach pocztowych poczty polskiej, to one są zwolnione
    ustawowo z VAT.

    Dla wyjaśnienia, jeśli nie wiesz, to w VAT:
    - 0% (zero procent VAT)
    - zw. (zwolniony z VAT)
    - NP (nie podlega VAT)
    to nie jest to samo! Choć dla konsumenta przy każdej z tych pozycji cena
    końcowa bedzie identyczna.

    W swoim czasie sejmowe "osły" majstrując z VAT dotyczącym internetu też
    myśleli że te 3 pozycje to jest to samo i zaserwowali niektórym odbiorcom
    zwolnienie internetu z VAT :(

  • 3. Data: 2008-01-14 19:59:52
    Od: "sibeling" <t...@...pl>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli obciaża VAT to chyba wysyłasz pocztexem. A tam na f-rze masz zapewne
    > 22%.
    >
    > Jesli mówisz zaś o znaczkach pocztowych poczty polskiej, to one są
    > zwolnione ustawowo z VAT.

    Tak chodziło o znaczki. Co ja wpisuję w KPiR zw czy 22% ?

    pozdrawiam
    tomek

  • 4. Data: 2008-01-14 20:13:04
    Od: <s...@a...pl>

    > Tak chodziło o znaczki. Co ja wpisuję w KPiR zw czy 22% ?

    Mozesz konkretniej napisać, o co chodzi? Gdzie chcesz wpisać te zw. czy 22%?

    Tak wogóle wo w kpir nie wpisujesz nigdzie stawek VATu. W kpir wpisujesz w
    największym uproszczeniu wydatki i przychody. Nie mylisz przypadkiem kpir z
    ewidencjami VAT?

  • 5. Data: 2008-01-14 22:35:20
    Od: "Anax WRC" <w...@i...pl>

    Użytkownik "sibeling" <t...@...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Tak chodziło o znaczki. Co ja wpisuję w KPiR zw czy 22% ?

    a nie ksiegujesz czasem dowodem wewnetrznym w kwocie brutto?
    Anax