eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkipodatek 10% przy sprzedaży mieszkania - przypadek trudny ? › Re: podatek 10% przy sprzedaży mieszkania - przypadek trudny ?
    From: "harpy" <h...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: podatek 10% przy sprzedaży mieszkania - przypadek trudny ?
    Date: Thu, 11 May 2006 07:59:11 +0000 (UTC)

    > Potrzebuje informacji dotyczących podatku 10% od wartości sprzedawanego
    > mieszkania, który "należy" sie US.
    >
    > Moja sytuacja jest troche inna - tak mi sie przynajmniej wydaje ;o)
    >
    > Mam "stare" mieszkanie, które w 1995 roku dostałem od spółdzielni
    (przydział
    > spółdzielczy). W 2005 roku przekształciłem je na spółdzielczą własność, a
    za
    > parę miesięcy (dalej w 2005r) w pełną własność hipoteczną.
    >
    > W 2005 r. kupiłem nowe mieszkanie od developera biorąc na ten cel kredyt w
    > banku.

> [...]

    witam ponownie (trochę odkurzę ten wątek),

    Zapomniałem wtedy dodać, że kredyt, który wziąłem za zakup nowego mieszkania
    przeniosłem już do innego banku (korzystniejsze warunki) - a tu może być
    skucha dla US...

    Podsumowując :
    sierpien 2005 - biore kredyt na zakup nowego mieszkania w banku A
    grudzień 2005[początek] - odbieram mieszkanie
    grudzień 2005[koniec] - przenoszę kredyt do banku B (kredyt na cele
    mieszkaniowe, cel:całkowita spłata kredytu zaciągniętego w banku A
    przeznaczonego na sfinansowanie zakupu nowego lokalu mieszkaniowego)
    kwiecień 2006 - podpisuje akt notarialny na nowe mieszkanie (staję się
    prawnym właścicielem)
    lipiec 2006 - sprzedaję stare mieszkanie z przeznaczeniem przychodu na
    spłatę kredytu w banku B.

    Czy US zwolni mnie z 10% podatku, czy nie ? Jak będzie potraktowany ten
    kredyt w banku B (bo na 100% spłata kredytu w banku A byłaby zwolniona).

    Jest ktoś chętny na pomoc - ja już pomału wymiękam i coraz bardziej czuję,
    że US mnie jednak "dopadnie" ?

    Pozdrawiam grupę,
    harpy