  • Data: 2008-02-14 00:40:46
    Temat: Re: podatek, darowizna
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Arti wrote:
    > Witam
    > Moja mama kupiła w styczniu 2005 mieszkanie,

    mieszka tam? jest tam zameldowana?

    > teraz chce podarować je mi.
    > Czy będzie musiała zapłacić / ja będę musiał zapłacić podatek od darowizny.
    nie będziesz musiał zapłacić podatku

    > Dodatkowo chcę sprzedać to mieszkanie i pieniądze uzyskane ze sprzedaży
    > przeznaczyć na kupno nowego mieszkania (dokładniej spłatę kredytu
    > zaciągniętego na kupno mieszkania). Czy po sprzedaży muszę płacić podatek?

    teraz pomerdali te przepisy, zdaje się, że tak 19%
    trzeba by jeszcze spradzić czy z racji przeznaczenia pieniędzy na spłatę
    kredytu podatek by ci sie nie upiekł.

    zastanawiam się, czy nie lepiej żeby mama mieszkanie sprzedała a tobie
    podarowała pieniądze.

    darowizna pieniędzy będzie bez podatku
    pytanie tylko ile ona zapłaciłaby podatku od sprzedaży.