    From: bosz <b...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: podatek dla szkol
    Date: Thu, 26 Feb 2004 15:01:02 +0100

    GT! wrote:

    > wielkie dzieki za info ale mam jeszcze jedno

    Zaryzykuje stwierdzeie za masz drugie:

    Czy moge ODLICZYC VAT naliczony w fakturach zakupu
    czesci lub komputerow, ktore che sprzedac szkole jako zwolnione..

> [...]
    > na utworzenie szkoły lub przedszkola - w przypadku szkół i przedszkoli
    > publicznych prowadzonych przez osoby prawne inne niż jednostki samorządu
    > terytorialnego lub przez osoby fizyczne, albo
    > 4) urzędowo poświadczonej, przez właściwy organ, kopii zaświadczenia o
    > wpisie do ewidencji niepublicznej szkoły lub niepublicznego przedszkola -
    > w przypadku szkół i przedszkoli niepublicznych. (...)"
    >
    > czy to znaczy, ze dopoki szkola nie przedstawi mi takich dokumentow to
    > moge sprzedawac sprzet ze stawka 22% czy ta kwestia tez ulegla zmianie?

    To znaczy ze masz bardzo prawdopodobna "kontrole krzyzowa" z US i ten US
    sprawdzi,
    czy masz to wszystko. Owe zaswiadczeina,kopie i.t.d. i to samo sprawdzi w
    szkole, ktora kupi.

    Oczywisce, ze jeskli szkola nie wystapi o zastosowanie zwolnieina i nie
    przedstawi tych dokumentow,
    masz sprzedac z 22% ... ale na pocieszenie wtedy na pewno mozesz VAT
    naliczony odliczyc..

    Boguslaw