  • 1. Data: 2004-02-26 10:45:07
    Temat: podatek dla szkol
    Od: "GT!" <c...@m...sig>

    Witam,

    Moze mi ktos powiedziec ile wynosi podatek VAT dla szkol na sprzet
    komputerowy. Mam DG i chce sprzedac sprzet szkole.
    Z gory dziekuje za odpowiedz.

    --
    pozdrawiam,
    diabelek na acn kropka waw kropka pl

  • 2. Data: 2004-02-26 12:18:48
    Temat: Re: podatek dla szkol
    Od: "Mario" <s...@p...internetdsl.pl>

    > Moze mi ktos powiedziec ile wynosi podatek VAT dla szkol na sprzet
    > komputerowy. Mam DG i chce sprzedac sprzet szkole.
    > Z gory dziekuje za odpowiedz.

    Do chwili wejścia nowej ustawy o VAT obowiązuje rozporządzenie Min. Fin. z
    24.12.2003 (Dz.U. Nr 224, poz 2229).
    Zwalnia ono z VAT sprzedaż kompów dla szkół, a więc nie opłaca Ci się handel
    ze szkołą (jeśli podlegasz pod VAT).
    W zeszłym roku było 3% VAT dla szkół :).

    Mariusz

  • 3. Data: 2004-02-26 13:20:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Feb 2004, GT! wrote:

    >+ Witam,
    >+
    >+ Moze mi ktos powiedziec ile wynosi podatek VAT dla szkol na sprzet
    >+ komputerowy. Mam DG i chce sprzedac sprzet szkole.

    Kilka tygodni temu była dyskusja że znowu opłaca sie wywieźć
    do Czech i zaimportować do szkoły. Bo u nas jakiś $%^&*$#%
    dał znowu "zw" (a na eksport jest 0%).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2004-02-26 13:28:00
    Od: "GT!" <c...@m...sig>

    Mario wrote:
> [...]
    > handel ze szkołą (jeśli podlegasz pod VAT).
    > W zeszłym roku było 3% VAT dla szkół :).

    wielkie dzieki za info ale mam jeszcze jedno pytanie:
    znalalzem cos takiego: http://podatki.pl/bap1.php/300801.htm
    oto fragment:
    "(...)
    3. 1. Sprzedawca stosuje stawkę podatku, o której mowa w § 2, pod warunkiem
    otrzymania od szkoły lub przedszkola nabywającego towary, o których mowa w §
    2, w 3 egzemplarzach:
    1) zamówienia zawierającego:

    a) nazwę i adres szkoły lub przedszkola nabywającego towary, określone w
    załączniku do rozporządzenia,
    b) numer identyfikacji podatkowej lub numer tymczasowy szkoły lub
    przedszkola,
    c) nazwę i ilość towarów określonych w załączniku do rozporządzenia,
    które będzie nabywała szkoła lub przedszkole,
    d) potwierdzenie właściwego organu, że sprzęt komputerowy wymieniony w
    zamówieniu jest związany z realizowaną przez nabywcę działalnością
    dydaktyczną lub edukacyjną, oraz

    2) zaświadczenia, wydanego przez właściwy organ, o prowadzeniu szkoły lub
    przedszkola - w przypadku szkół i przedszkoli prowadzonych przez jednostki
    samorządu terytorialnego, albo
    3) urzędowo poświadczonej kopii zezwolenia wydanego przez właściwy organ
    na utworzenie szkoły lub przedszkola - w przypadku szkół i przedszkoli
    publicznych prowadzonych przez osoby prawne inne niż jednostki samorządu
    terytorialnego lub przez osoby fizyczne, albo
    4) urzędowo poświadczonej, przez właściwy organ, kopii zaświadczenia o
    wpisie do ewidencji niepublicznej szkoły lub niepublicznego przedszkola - w
    przypadku szkół i przedszkoli niepublicznych. (...)"

    czy to znaczy, ze dopoki szkola nie przedstawi mi takich dokumentow to moge
    sprzedawac sprzet ze stawka 22% czy ta kwestia tez ulegla zmianie?

  • 5. Data: 2004-02-26 13:43:34
    Od: "GT!" <c...@m...sig>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Kilka tygodni temu była dyskusja że znowu opłaca sie wywieźć
    > do Czech i zaimportować do szkoły. Bo u nas jakiś $%^&*$#%
    > dał znowu "zw" (a na eksport jest 0%).

    znalazlem dyskusje o temacie "czy po 1 maja komputer stanieją (ze względu na
    podatki ? )".
    ale jako, ze od niedawna mam DG to nie wiem jaka jest roznica miedzy zwol. a
    0% (do tej pory sprzedawalem z 22% VAT'em). czy moglbys mi wskazac gdzie
    moge poczytac o tym czym sie rozni i jak to rozliczac, fakturowac, itp.?

  • 6. Data: 2004-02-26 14:01:02
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    GT! wrote:

    > wielkie dzieki za info ale mam jeszcze jedno

    Zaryzykuje stwierdzeie za masz drugie:

    Czy moge ODLICZYC VAT naliczony w fakturach zakupu
    czesci lub komputerow, ktore che sprzedac szkole jako zwolnione..

> [...]
    >
    > czy to znaczy, ze dopoki szkola nie przedstawi mi takich dokumentow to
    > moge sprzedawac sprzet ze stawka 22% czy ta kwestia tez ulegla zmianie?

    To znaczy ze masz bardzo prawdopodobna "kontrole krzyzowa" z US i ten US
    sprawdzi,
    czy masz to wszystko. Owe zaswiadczeina,kopie i.t.d. i to samo sprawdzi w
    szkole, ktora kupi.

    Oczywisce, ze jeskli szkola nie wystapi o zastosowanie zwolnieina i nie
    przedstawi tych dokumentow,
    masz sprzedac z 22% ... ale na pocieszenie wtedy na pewno mozesz VAT
    naliczony odliczyc..

    Boguslaw

  • 7. Data: 2004-02-26 14:18:09
    Od: "GT!" <c...@m...sig>

    bosz wrote:
    > Zaryzykuje stwierdzeie za masz drugie:
    >
    > Czy moge ODLICZYC VAT naliczony w fakturach zakupu
    > czesci lub komputerow, ktore che sprzedac szkole jako zwolnione..

    dokladnie. licze, ze szkole nie bedzie sie chcialo tych wszystkich
    dokumentow mi dostarczac ale jakby jednak chcieli to jak wyglada
    rozliczenie VAT'u z zakupu sprzetu, ktory pozniej sprzedaje jako zwolniony z
    VAT'u?

  • 8. Data: 2004-02-26 15:03:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Feb 2004, bosz wrote:

    >+ GT! wrote:
    [...]
> [...]
    >+ i nie przedstawi tych dokumentow, masz sprzedac z 22% ...
    >+ ale na pocieszenie wtedy na pewno mozesz VAT naliczony odliczyc..

    ...za to szkoła ma widoki na kłopoty. Za "brak dyscypliny budżetowej"
    (tłumaczenie że VAT tak i tak jest stracony jak sądzę nie pomoże :>,
    "logika dyscypliny budżetowej" równie przechodzi ludzkie pojęcie
    jak "logika podatkowa")

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 9. Data: 2004-02-26 15:08:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Feb 2004, GT! wrote:
    [...]
    >+ znalazlem dyskusje o temacie "czy po 1 maja komputer stanieją
    >+ (ze względu na podatki ? )".
    >+ ale jako, ze od niedawna mam DG to nie wiem jaka jest roznica miedzy zwol. a
    >+ 0%

    Bardzo prosta. Wiesz kiedy wolno odliczać VAT ? Od sprzedaży
    oVATowanej. Jak sprzedajesz coś co z VATu jest zwolnione (lub
    nie podlega) - to od wszelkich kosztów "związanych" z tą sprzedażą
    VATu ci odliczyć nie wolno, a od kosztów "nie dających się
    wyodrębnić" musisz policzyś strukturę i odliczasz tylko część
    (patrzyłeś na deklarację VAT-7 ?)
    To tyle.
    Acha: VAT 0% to sprzedaż "obłożona podatkiem", równie dobrze
    jak 22%, 7%, 3%...
    Skutek ? Chyba widzisz.

    >+ (do tej pory sprzedawalem z 22% VAT'em). czy moglbys mi wskazac gdzie
    >+ moge poczytac o tym czym sie rozni i jak to rozliczac, fakturowac, itp.?

    Na grupie :] :)
    Spróbuj przetrawić ustawę o VAT i rozp. do niej (na początek: o fakturach
    i o kasach fiskalnych). Uprzedzam że ustawa o VAT należy do wyjątkowo
    mało zjadliwych :[

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 10. Data: 2004-02-26 20:27:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Feb 2004, GT! wrote:

> [...]
    >+ dokumentow mi dostarczac ale jakby jednak chcieli to jak wyglada
    >+ rozliczenie VAT'u z zakupu sprzetu, ktory pozniej sprzedaje jako

    Normalnie. Nie odliczasz. Nadto jeszcze część VATu z kosztów ogólnych
    (telefon,...) też "idzie się paść" - no i trzeba na niego jakoś
    zarobić.
    Nieodliczony "z braku prawa" VAT jest kosztem.

    Przykład.
    Zakupy PC: 10*2000 zł netto (no to 4400 VAT naliczonego)
    Koszty inne: 1000 zł netto (220 zł VAT naliczonego)

    Sprzedaż PC "dla szkoły": 5*3050 zł netto + VAT zw
    Sprzedaż PC "dla innych": 5*2500 zł netto (czyli 2750 zł VAT należnego)

    proporcja sprzedaży (PS): 5*2500/5*(2500+3050) = 45%

    VAT należny: 2750 zł
    VAT do odliczenia 100%: 2200 zł
    VAT do odliczenia PS: 99 zł
    do zapłacenia: 451 zł

    Jak szkole nie sprzedasz "drożej o VAT" (a za 2500) to dopłacisz
    z własnej kieszeni :>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)