  • Data: 2004-12-30 12:19:27
    Temat: Re: podatek dochodowy (?)...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 30 Dec 2004, slimak wrote:
    [...]
    > + eee praca a wlasciwie zlecenie ;)

    ...no teraz to już chyba komplet różnych "dochodów osobistych" (poza
    sprzedażą swojego majątku :)) wymieniłeś :)
    1. praca
    2. zlecenie
    3. umowa o dzieło
    *różnią się* - i warunkami "cywilnymi", i rozliczaniem (ZUSu, kwoty
    wolnej tudzież innych wynalazków).

    > + zakonczylem w maju 2004 i jedyne co mam
    > + poza $$$ to umowe o dzielo nie dostalem zadnego rozliczenia podatku,

    ...bo zamawiający ma obowiązek ci go wcisnąć w garść do lutego 2005 :)

    > + wyplacona mi byla kwota netto z umowy wiec stad wnioskuje ze podatek
    > + odprowadzil pracodawca.

    ...zamawiający... ale wnioskujesz dobrze :)

    > + Ten druk NIP-8B jest potrzebny mi do czegos?

    Na nim masz "namalowane" jakie kwoty brutto, netto i podatku zostały
    wykazane przez zamawiającego :)
    Krótko mówiąc - najczęsciej wystarczy "przepisać" stosowne rubryczki
    do innych rubryczek w PIT-37 :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)