  • 1. Data: 2004-12-29 21:41:18
    Temat: podatek dochodowy (?)...
    Od: slimak <s...@U...com.pl>

    Witam!

    Na samym poczatku chcialbym powiedziec iz jestem w tym zupelnie zielony
    wiec prosilbym abyscie mnie nie besztali odrazu jesli to ntg lub jesli
    zle zadaje pytanie czy cos w tym stylu - to moj pierwszy post tutaj :-)

    W tym roku zaczalem moja pierwsza prace - trwala 2 miesiace byla to
    umowa o dzielo zarobilem niecale 1000zl (pracodawca odprowadzil podatek)
    i teraz nie wiem jak to jest - kiedy i czy wogole i jakie :| mam zlozyc
    oswiadczenie o dochodach? Czy moja kwota kwalifikuje sie do skladania
    czegokolwiek? Czy ewentualnie z tak malej kwoty mozna dostac zwrot tego
    podatku zaplaconego przez pracodawce? I wogole to gdzie takie rzeczy sie
    zalatwia? Tak gdzie zalatwialem nip?

    Mozecie mi podac jakies www gdzie moglbym poszukac informacji na ten
    temat? Bo tak prawde mowiac nawet nie bardzo wiem co w googlu wpisac aby
    czegos szukac.

    Pozdrawiam i bardzo dziekuje za odpowiedzi.

    P.S. a nie mowilem ze glupie pytania ;)

  • 2. Data: 2004-12-29 23:20:30
    Temat: Re: podatek dochodowy (?)...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Dec 2004, slimak wrote:
    [...]
    > + W tym roku zaczalem moja pierwsza prace - trwala 2 miesiace byla to umowa o
    > + dzielo

    To była umowa o dzieło.
    To NIE była praca ! :)

    > + zarobilem niecale 1000zl (pracodawca

    ...zamawiający a nie pracodawca. Normalnie to zadaję kilka głupich
    pytań coby pytający się zastanawiał co pisze [co ON pisze :)] ale
    dziś mi się nie chce :)
    Chcesz na gościa PIP i ZUS napuścić że go "pracodawcą" nazywasz ? ;)

    > + odprowadzil podatek) i teraz nie
    > + wiem jak to jest - kiedy i czy wogole i jakie :| mam zlozyc oswiadczenie o
    > + dochodach?

    ...do końca kwietnia 2005.

    > + Czy moja kwota

    ..każda...

    > + kwalifikuje sie do skladania czegokolwiek? Czy
    > + ewentualnie z tak malej kwoty mozna dostac zwrot tego podatku zaplaconego

    ...tak...

    > + przez pracodawce?

    ...zamawiającego...

    > + I wogole to gdzie takie rzeczy sie zalatwia?

    W urzędzie skarbowym.
    Ale poczekaj aż zamawiający pośle ci (czy może JUŻ ci dał ?) papier
    z "rozlczeniem podatku" (NIP-8B), bedziesz miał z czego spisywać :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2004-12-29 23:44:50
    Od: "jas" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > czegos szukac.
    >

    > Pozdrawiam i bardzo dziekuje za odpowiedzi.

    Jeżeli osiągnąłeś dochód tylko z jednego źródła - w twoim przypadku z umowy o
    dzieło - 1000zł złóż we właściwym Urzędzie Skarbowym w swojej miejscowości
    deklarację roczną PIT 37. Mógłbyś nie składać tej deklaracji bo nie
    przekroczyłeś kwoty wolnej na rok 2004 wynosi ona 2789 zł 89 gr. ponieważ nie
    przekroczyłeś nie musisz składać żadnych deklaracji ale ja proponuję abyś
    złożył i to możliwie jak najszybciej - odzyskasz w ten sposób pieniążki które
    zapłacił twój pracodawca na podatek do US.
    pzdr jas

  • 4. Data: 2004-12-30 08:46:15
    Od: slimak <s...@U...com.pl>

    dzieki za odpowiedz

    > z "rozlczeniem podatku" (NIP-8B), bedziesz miał z czego spisywać :)

    eee praca a wlasciwie zlecenie ;) zakonczylem w maju 2004 i jedyne co
    mam poza $$$ to umowe o dzielo nie dostalem zadnego rozliczenia podatku,
    wyplacona mi byla kwota netto z umowy wiec stad wnioskuje ze podatek
    odprowadzil pracodawca.

    Ten druk NIP-8B jest potrzebny mi do czegos?

  • 5. Data: 2004-12-30 08:50:31
    Od: slimak <s...@U...com.pl>

> [...]
    > złożył i to możliwie jak najszybciej - odzyskasz w ten sposób pieniążki które
    > zapłacił twój pracodawca na podatek do US.

    dziekuje bardzo za informacje.

    masz moze jakies strony inetowe gdzie moglbym jeszcze o tym poczytac -
    bo az mi glupio ze taki zielony jestem ;)

  • 6. Data: 2004-12-30 12:19:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 Dec 2004, slimak wrote:
    [...]
    > + eee praca a wlasciwie zlecenie ;)

    ...no teraz to już chyba komplet różnych "dochodów osobistych" (poza
    sprzedażą swojego majątku :)) wymieniłeś :)
    1. praca
    2. zlecenie
    3. umowa o dzieło
    *różnią się* - i warunkami "cywilnymi", i rozliczaniem (ZUSu, kwoty
    wolnej tudzież innych wynalazków).

    > + zakonczylem w maju 2004 i jedyne co mam
    > + poza $$$ to umowe o dzielo nie dostalem zadnego rozliczenia podatku,

    ...bo zamawiający ma obowiązek ci go wcisnąć w garść do lutego 2005 :)

    > + wyplacona mi byla kwota netto z umowy wiec stad wnioskuje ze podatek
    > + odprowadzil pracodawca.

    ...zamawiający... ale wnioskujesz dobrze :)

    > + Ten druk NIP-8B jest potrzebny mi do czegos?

    Na nim masz "namalowane" jakie kwoty brutto, netto i podatku zostały
    wykazane przez zamawiającego :)
    Krótko mówiąc - najczęsciej wystarczy "przepisać" stosowne rubryczki
    do innych rubryczek w PIT-37 :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2004-12-30 14:44:58
    Od: slimak <s...@U...com.pl>

    > *różnią się* - i warunkami "cywilnymi", i rozliczaniem (ZUSu, kwoty
    > wolnej tudzież innych wynalazków).

    dobra zabiore sie do lektury o tym ;)

    > ...bo zamawiający ma obowiązek ci go wcisnąć w garść do lutego 2005 :)

    ma obowiazek? sorry ze draze moze glupio ten temat ale co jesli tego nie
    dostane? Nadal moge wypelnic PIT-37 i dostac zwrot - czy musze to
    rozliczenie od pracodawcy pokazac w urzedze?

    ok thx

    Dzieki za odpowiedzi :-)

  • 8. Data: 2004-12-30 15:02:22
    Od: "jas" <r...@p...onet.pl>

    > ma obowiazek? sorry ze draze moze glupio ten temat ale co jesli tego nie
    > dostane?

    Powiem ci że jeden pit trafia do US a drugi do ciebie - pracodawca a w twoim
    przypadku osoba która podpisała z tobą umowę o dzieło ma obowiązek - tak jak
    musi odprowadzić zaliczkę tak i musi dać ci ten pit z którego naniesiesz sobie
    wszystko w pit 37 i później pozostaje tylko czekać na pieniążki z US

    Nadal moge wypelnic PIT-37 i dostac zwrot - czy musze to
    > rozliczenie od pracodawcy pokazac w urzedze?

    Nie musisz pokazywać rozliczenia - US ma 5 lat na skontrolowanie ciebie ale
    przy takiej kwocie nie ma mowy o kontroli bo byłoby to śmiechu warte.
    pzdr jas

  • 9. Data: 2004-12-30 17:22:03
    Od: "sia_ka" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" wrote:

    > Ale poczekaj aż zamawiający pośle ci (czy może JUŻ ci dał ?) papier z
    "rozlczeniem podatku" (NIP-8B), bedziesz miał z czego spisywać :)

    Chyba PIT-8B... :)

    Pozdrawiam
    sia_ka

  • 10. Data: 2004-12-30 22:24:20
    Od: "=GOMA=" <k...@w...pl>

> [...]
    > Ale poczekaj aż zamawiający pośle ci (czy może JUŻ ci dał ?) papier
    > z "rozlczeniem podatku" (NIP-8B), bedziesz miał z czego spisywać :)

    Z całym szacunkiem Godfrydzie ( a śledzę Cię bardzo długo) PIT-8b , a nie
    NIP , ale i tak jesteś d.best
    Gosia