  • 1. Data: 2003-02-20 12:49:56
    Temat: podatek dochodowy od osob fizycznych
    Od: "aa" <f...@p...onet.pl>

    Witam Grupowiczow!

    Najpierw naswietle sprawe:
    Otoż od 01.01.2002 do 31.05.2002 przepracowalem w firmie informatycznej na
    umowe o prace (caly etat). Nastepnie od 05.06.2002 do 31.08.2002 przebywalem
    na zwolnieniu chorobowym (pooperacyjnym). I od 04.09.2002 do konca roku
    bylem na bezrobociu. Od 01.10.2002 jestem takze studentem zaocznym (studiuje
    informatyke, a w firmie pracowalem jako informatyk).

    Mam wiec pytanie: czy moge odliczyc czesne za studia, jesli placilem za nie
    pod koniec sierpnia (czyli wtedy gdy przebywalem na chorobowym), a takze jak
    wyglada sprawa z odliczeniem zakupu pomocy naukowych (czesci do komputera),
    jesli kupowalem je bedac na chorobowym, nastepnie we wrzesniu, a takze w
    nastepnych miesiacach? Czy ma znaczenie data wystawienia faktury w tych
    okresach? Czy np.: drukarke zakupiona we wrzesniu moge spokojnie odliczyc?

    Adam.

  • 2. Data: 2003-02-20 16:38:03
    Temat: Re: podatek dochodowy od osob fizycznych
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    Użytkownik "aa" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > okresach? Czy np.: drukarke zakupiona we wrzesniu moge spokojnie odliczyc?

    Ja odliczyłem. W ustawie jest napisane, jeżeli podatnik osiagał przychody z
    tytułu umowy o pracę i nie ma mowy o żadnych datach. Zadzwoń do US i się
    upewnij prosząc o podstawę prawną.
    kk