  • 1. Data: 2003-07-10 19:30:28
    Temat: podatek od darowizny
    Od: i...@p...onet.pl

    Witam,
    Mam takie pytanie. Mój mąż ma otrzymać, w formie darwowizny (od swojej matki),
    dwa lokale mieszkalne. W jednym z nich obecnie zamieszkujemy, co będzie powodem
    zwolnienia od opodatkowania (powierzchnia mieszkania nie przekracza 110 m.kw.i
    nie dysponujemy innym lokalem mieszkalnym). Co jednak w przypadku drugiego z
    darowanych mieszkań? Czy kwota wolna od podatku (ok.9 600)zostanie przemnożona
    razy dwa w wypadku gdyby mieszkanie zostało zapisane na syna i synową (obydwoje
    przecież należą do pierwszej grupy podatkowej)?
    Pozdrawiam
    Izabella

  • 2. Data: 2003-07-10 19:45:43
    Temat: Re: podatek od darowizny
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    | razy dwa w wypadku gdyby mieszkanie zostało zapisane na syna i synową (obydwoje
    | przecież należą do pierwszej grupy podatkowej)?

    jeżeli darowizna będzie na was oboje, to każdy z was otrzyma 1/2 mieszkania i
    oczywiście kwoty wolne i skale podatkowe dla I-szej grupy, poprzednie zwolnienie było
    z art. 16 ustawy a to art. 9 i art. 15 ust. 1