  • 1. Data: 2003-07-10 17:14:25
    Temat: zaległe podatki drogowe
    Od: "sg" <s...@p...onet.pl>

    Gdzie mógbym uzyskać miarodajne informacje na temat zaległych podatków
    drogowych,jak długo można "ścigać" delikwenta itd.Czy jest jakaś szansa aby
    się z tego wygrzebać jak najmniejszym kosztem.
    Chodzi o lata 1995 do 1997 i już zrobiło się "ciepło" bo suma jest ponad
    2000 zł i pan komornik usilnie chce się ze mną widzieć!Dostałem również
    zawiadomienie o zajęciu prawa majątkowego i zupełnie nie wiem o co
    chodzi.Przypuszcam,że nie dostanę zwrotu podatku za 2002 rok ale to są
    grosze do wymaganej sumy.
    Czy to końca mojego żywota będzie ten przeklęty podatek drogowy na mnie
    wisiał?.Obecnie nie mam żadnych dochodów bo byłem zmuszony zawiesić
    działalność z przyczyn ekonomicznych.
    Proszę o pomoc co z tym fantem robić i czy w ogóle można coś z tym zrobić.

  • 2. Data: 2003-07-10 22:23:46
    Temat: Re: zaległe podatki drogowe
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Jul 2003, sg wrote:

    >+ Gdzie mógbym uzyskać miarodajne informacje na temat zaległych podatków
    >+ drogowych,jak długo można "ścigać" delikwenta itd.
    [...]
    >+ 2000 zł i pan komornik usilnie chce się ze mną widzieć!

    Jeśli komornik ma tytuł wykonawczy to znaczy że rozprawa lub
    postępowanie się odbyło. A z tego wynika że nie powołałeś się
    na przedawnienie, nawet jeśli miało ono miejsce !
    Oczywiście czym innym jest przedawnienie z mocy prawa obowiązku
    podatkowego (po iluś tam latach nie można podatku żądać), a czym
    innym przedawnienie *już wystawionego* przez sąd tytułu wykonawczego.
    Z twojego opisu dedukuję że ma miejsce to drugie, czyli samo
    postępowanie było wszczęte "w terminie", tylko od pociągnięcia
    cię do płacenia już trochę minęło.
    AFAIK mało co pomoże: zdaje się że "wyrokowe" pieniądze wiszą
    nad głową 10 lat i do tego nie pamiętam czy wszczynanie postępowań
    nie powoduje przerwania biegu przedawnienia :[
    Problem bywa wałkowany na grupie (z p. widzenia KPA i kodeksów
    karnych) "wyżej", tzn. *.prawo - zajrzyj do archiwum googla
    pod tamta grupę.

    Tak z ciekawości: co cię podkusiło nie płacić ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-07-10 22:33:16
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

    > Tak z ciekawości: co cię podkusiło nie płacić ?
    -------------------------------
    Ja myśle że pewnie brak kasy a może brak znajomości przepisów niektórzy
    sądzą że skoro zarejestrowali pojazd to ktoś powinien im przysłac wezwanie o
    zapłata podatku drogowego a jeśli nie przysła to pewnie nie trzeba płacić.
    Pozdrawiam Wiola

  • 4. Data: 2003-07-10 23:53:46
    Od: "sg" <s...@p...onet.pl>

    Nic o postępowaniu sądowym do mnie nie dotarło w żadnej formie.Natomiast
    docierały mniej więcej raz w roku "pogróżki" po moim adresem.Ale z gminy a
    nie z sądu.A co mnie podkusiło?.Diabli wiedzą!!

  • 5. Data: 2003-07-11 01:09:56
    Od: "sg" <s...@p...onet.pl>

    Dostałem pismo "do wiadomości zobowiązanego" po tytułem:
    Zawiadomienie o zajęciu prawa mjątkowego stanowiącego wierzytelność
    pieniężną u dłużnika zajętej wierzytelności innego niż pracodawca,organ
    rentowy lub bank.
    Pismo przyszło w grubej kopercie wraz z odpisami tytułów wykonawczych o
    których dowiedziałem się dopiero w tym piśmie!!.Dotyczy zaległych podatków
    drogowych a policzone są odsetki od tych podatków.
    NIC Z TEGO NIE ROZUMIEM!!.
    1 Dlaczego do wiadomośći ?
    2 dlaczego kopie tytułów wykonawczych o których wcześniej nic nie wiedziałem
    i nie zostały mi w żaden sposób dostarczone wcześniej ani w inny sposób nie
    zostałem o nich pionformowany zostały mi przysłane?
    3 Wynika,że nie dostanę pieniędzy ze zwrotu podatku za 2002 rok na podstawie
    art 89$1 ustawy z 17.06.1966 roku itd.. ale to i tak nie pokryje tych
    tytułów.
    Jeszcze raz powtarzam:NIC Z TEGO NIE ROZUMIEM.
    Czy w tej sytuacji mogę powołać się na przedawnienie,w jakim terminie i jak
    to zrobić,według jakiego szablonu?

  • 6. Data: 2003-07-11 07:52:47
    Od: "barysza" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sg" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Nic o postępowaniu sądowym do mnie nie dotarło w żadnej formie.Natomiast
    > docierały mniej więcej raz w roku "pogróżki" po moim adresem.Ale z gminy a
    > nie z sądu.A co mnie podkusiło?.Diabli wiedzą!!

    Podejrzewam, że to co mnie.
    Uważałem, że oni mają tam potworny bałagan a oni poczekali tylko jak narosną
    odpowiednie odsetki i szlus. Wyrobili się przed terminem przedawnienia.

  • 7. Data: 2003-07-11 20:28:31
    Od: "gs" <s...@p...com>

    ALE JAKIE SĄ TE OKRESY PRZEDAWNIENIA I JAK NALEZY JE LICZYĆ W TYM KONKRETNYM
    PRZYPADKU?