    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: podatek od darowizny- od kiedy?
    Date: Mon, 07 Mar 2005 08:38:09 -0600

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > On Sat, 5 Mar 2005, witek wrote:
    > [...]
    >

    > ...tak wychodzi z ustawy... :)

    > E, no, a jest obowiązek "powoływania się" ?
    > :)
    >
    > No i jest "jeśli" - znaczy jeśli ktoś "normalnie" na czas sporządzi
    > i pośle deklarację itepe to IMHO przedawnienie zaczyna biec ;)
    > Przyznaję iż nie wiem jak ugryźć jeśli nie powstaje obowiązek
    > zapłaty podatku (z racji zwolnienia) - ale (również IMHO) nawet
    > posłanie USowi "informacji" (zamiast deklaracji) wyczerpie
    > wtedy warunek "powołania się"...

    powołanie się przed US nawet po 10 latach na darowiznę która była
    zwolniona nie rodzi konieczności zapłaty żadnego podatku, więc to nic
    nie zmienia.
    Chodzi o to, że jak teraz się powołam na darowiznę, która miała miejsce
    10 lat temu, to będę musiał zapłacić podatek od tego.
    Nawet jak się powołam na darowiznę która miała miejsce 50 lat temu, to
    też bym musiał zapłacic podatek. tu nie ma żadnego przedawnienia.
    A jak zarobię coś i nie zapłacę od tego podatku dochodowego to za 5 lat
    z kawałkiem już mi nic nie będą mogli zrobić.
    I dlatego uważam, że coś tu jest nie równo.