  • 1. Data: 2005-03-14 15:52:40
    Temat: podatek od dochodu uzyskanego w USA
    Od: "michu" <m...@p...onet.pl>

    Doszły mnie plotki, że od tego roku trzeba płacić podatek od
    pieniędzy zarobionych w USA na wyjazdach typu WORK&TRAVEL. Czy to
    prawda ? W poprzednie wakacje wyjechałem na W&T i teraz nie wiem
    czy mam się martwić, że mi w Polsce jakiś podatek od tego naliczą.
    pozdrawiam
    michu

  • 2. Data: 2005-03-14 22:29:25
    Temat: Re: podatek od dochodu uzyskanego w USA
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    michu wrote:
> [...]
    > prawda ? W poprzednie wakacje wyjechałem na W&T i teraz nie wiem
    > czy mam się martwić, że mi w Polsce jakiś podatek od tego naliczą.

    Nie od tego roku, tylko już od dawien dawna.
    Cały dowcip polega na tym, że pewna kwota jest zwolniona z tego podatku
    więc pewnie się mieściłeś w kwocie wolnej i nawet sobie nie zdawałeś
    sprawy z jakiego powodu nie płaciłeś.
    W tym roku kwotę przycięli i dlatego taki szum.

  • 3. Data: 2005-03-15 10:04:43
    Od: "michu" <m...@p...onet.pl>

    "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> wklepał

> [...]
    zdawałeś
    > sprawy z jakiego powodu nie płaciłeś.
    > W tym roku kwotę przycięli i dlatego taki szum.

    Jaka jest ta kwota?
    Nie pracuje i nie mam zielonego pojęcia o podatkach, w papierach z
    USA mam wpisane dochody ~3500 dolarów, czy powinienem sie udać do
    urzedu skarbowego po jakieś info czy moge to zlać ?
    michu

  • 4. Data: 2005-03-15 14:41:38
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    michu wrote:

> [...]
    > USA mam wpisane dochody ~3500 dolarów, czy powinienem sie udać do
    > urzedu skarbowego po jakieś info czy moge to zlać ?

    Zlać nie radzę, bo ci się to może odbić odsetkami za kilka lat.
    Weź stówę i przespaceruj się do doradcy podatkowego.

  • 5. Data: 2005-03-15 19:24:19
    Od: "michu" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> wklepał

    > Zlać nie radzę, bo ci się to może odbić odsetkami za kilka lat.
    > Weź stówę i przespaceruj się do doradcy podatkowego.

    sto zł ? wolne żarty :)
    ide do urzędu i jak chcą żebym coś im płacił niech mi za darmo
    powiedzą ile, jak i dlaczego, jak nie to mam ich w d....
    pozdro
    michu

  • 6. Data: 2005-03-15 21:25:19
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    michu wrote:
    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> wklepał

    > sto zł ? wolne żarty :)
    > ide do urzędu i jak chcą żebym coś im płacił niech mi za darmo
    > powiedzą ile, jak i dlaczego, jak nie to mam ich w d....

    Twój wybór.
    Jak cię US będzie miał w d.., to wtedy będzie cię to kosztowało jedno
    zero więcej.
    US nie jest od mówienia ci ile masz zapłacić.
    Z takim podejściem szybciutko sobie kłopotów nazbierasz.

  • 7. Data: 2005-03-16 08:15:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Mar 2005, michu wrote:

    >+ sto zł ? wolne żarty :)
    >+ ide do urzędu i jak chcą żebym coś im płacił niech mi za darmo
    >+ powiedzą ile, jak i dlaczego

    Wolno ci "chcieć".
    Ale byli tacy co w wyborach wybrali takich co "chcą" inaczej
    i mamy coś takiego jak samoopodatkowanie obywateli.
    Po polsku: podatnik jest od WYKAZANIA DOCHODÓW oraz PRAWIDŁOWEGO
    OBLICZENIA PODATKU.
    To jest *jego* zmartwienie.
    US jest od *sprawdzenia* czy policzył dobrze i ew. *ukarania*
    jak policzył źle (oraz pobrania "braków" plus odsetki).
    Zmień Sejm i będziesz mógł "chcieć".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)