  • 1. Data: 2005-03-14 12:56:43
    Temat: sprzedaż do UE
    Od: "Iwona Z." <i...@z...com.pl>

    Witam grupę,
    bardzo proszę o pomoc, prowadzę KPiR, vat, metoda memoriałowa.
    Od niedawna prowadzę sklep internetowy, po raz pierwszy dostałam propozycję
    sprzedaży towaru do Szwecji (kwota około 500 zł) a ponieważ jestem w tym
    temacie zupełnie zielona moje pytanie: czy nie mając nadanego euro nip-u
    wolno mi sprzedać towar do tego kraju? Czy mogę taką sprzedaż potraktować
    jako bezrachunkową czy muszę wystawić fv? Co dzieje się z vatem, czy
    powinnam towar opodatkować 22 % vatem czy 0 %? Ktos podpowiedział mi żebym
    na dowodzie wysyłki wpisała "próbka handlowa" ale czy tak można (sprzedaż
    dla osoby fizycznej nie prowadzącej działalności).
    Bardzo proszę o wszelkie podpowiedzi i z góry dziękuję.
    Iwona Z.

  • 2. Data: 2005-03-15 07:06:50
    Temat: Re: sprzedaż do UE
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Iwona Z." <i...@z...com.pl> napisał w wiadomości
    > dostałam propozycję
    > sprzedaży towaru do Szwecji
    > moje pytanie: czy nie maj?c nadanego euro nip-u
    > wolno mi sprzedać towar do tego kraju?

    Sam brak euronipu nie wyklucza sprzedaży do Szwecji.
    W końcu gdyby Szwed przyjechał do Twojego
    sklepu i kupił coś za gotówkę, potem zabrał to siebie,
    to czym to się będzie różnić od tego, że on zamówi, a Ty mu wyślesz.

    Czy mogę tak? sprzedaż potraktować
    > jako bezrachunkow? czy muszę wystawić fv?

    To zależy od nabywcy: czy chce fakturę

    Co dzieje się z vatem, czy
    > powinnam towar opodatkować 22 % vatem czy 0 %?

    A to już zależy od zaklasyfikowania sprzedaży.
    Czy to będzie sprzedaż krajowa 22%, czy WDT czy Bóg wie co jeszcze
    Raczej krajowa, skoro nie masz euronipu.
    Ale euronip nie boli, można go mieć bez
    specjalnego wysiłku, choć to niewiele da, gdy nabywca
    go nie ma.

    Ktos podpowiedział mi żebym
    > na dowodzie wysyłki wpisała "próbka handlowa" ale czy tak można (sprzedaż
    > dla osoby fizycznej nie prowadz?cej działalno?ci).

    Nie wiem. Trzeba by zajrzeć do ustawy.