  • 1. Data: 2005-03-14 15:25:33
    Temat: neostrada w koszty?
    Od: "macko42" <m...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    Prosze o porade. Sytuacja jest taka:
    prowadze dzialalnosc gospodarcza we wlasnym domu. Do potrzeb tej
    dzilalnosci uzywam neostrady. Niestety, poniewaz telefon
    mialem zainstalowany na mnie jako na osobe prywatna, to faktury
    za neostade dostaje tez na mnie jako osobe prywatna (tak ponoc
    musi byc wg TPSA). Czy w tej sytuacji moge zaliczyc oplaty za
    neostrade do kosztow DG?
    Kolejne pytanie, to co w tym przypadku z VAT, ktory od marca
    ma wynosic 22% za neostrade? Bede mogl odliczyc?

    Z gory dziekuje i pozdrawiam
    Maciej

  • 2. Data: 2005-03-14 18:21:41
    Temat: Re: neostrada w koszty?
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "macko42" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > za neostade dostaje tez na mnie jako osobe prywatna (tak ponoc
    > musi byc wg TPSA). Czy w tej sytuacji moge zaliczyc oplaty za

    Opłaty tak, ale VAT nie odliczysz, do tego potrzebna jest faktura VAT z
    Twoim NIP.
    Możesz przepisać telefon i neostradę na swoją działalność - wtedy odliczysz
    wszystko.

  • 3. Data: 2005-03-15 22:50:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Mar 2005, Cavallino wrote:

    >+ Użytkownik "macko42" <m...@N...gazeta.pl> napisał
    [...]
> [...]
    >+ > mialem zainstalowany na mnie jako na osobe prywatna, to faktury
    >+ > za neostade dostaje tez na mnie jako osobe prywatna (tak ponoc

    *podobnoż* nie musi :) Tylko że bardzo trudne "do przejścia", ale
    AFAIR na .prawo były raporty takich co zwalczyli... tam szukać...
    (w archiwach :)).

> [...]
    >+ > neostrade do kosztow DG?
    >+
    >+ Opłaty tak, ale VAT nie odliczysz, do tego potrzebna jest faktura VAT

    Hm... "widzę niekonsekwencję" :)
    A niby jaki *on* ma NIP ??
    :)

    >+ Możesz przepisać telefon i neostradę na swoją działalność - wtedy odliczysz
    >+ wszystko.

    ...niemniej to jest prawda.
    Mam na myśli fakt iż KUP są (najczęściej) wydatki poniesione "w celu
    DG"[1] - brak faktury "na DG" powoduje konieczność tłumaczenia
    (no, "wykazywania" !) że konkretny wydatek był "na DG".
    Dla telefonu można zaaplikować biling. Dla neo... nie mam
    pomysłu :)

    [1] znaczy że za wyjątkiem np. nabycia ST w razie nabycia na
    cele osobiste samo późniejsze "wykorzystanie w DG" literalnie
    prawa do uznania za KUP *nie daje* - daje najwyżej taką możliwość
    przepis szczegółowy, w przypadku KPiR - zapis o DW w rozporządzeniu
    ds. KPiR. Ale "podkładka" by się przydała :)
    IMO oczywiście :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS, 2 telefony, net "only for DG" :))

  • 4. Data: 2005-03-17 22:36:15
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:

    > Hm... "widzę niekonsekwencję" :)
    > A niby jaki *on* ma NIP ??
    > :)

    Spytaj raczej, czy jak ma telefon nie na działalność, to mu TPSA ten NIP na
    fakturze wydrukuje.....
    Bo genralnie o to szło.