  • 1. Data: 2002-04-13 03:13:40
    Temat: podatek od odszkodowania?
    Od: "Andy Elkowski" <a...@i...pl>

    rozwiazujac umowe o prace za porozumieniem stron otrzymalem odszkodowanie
    o ile wiem nie sa to dochody wiec firma nie odprowadzila za to podatku i nie
    uwzglednila na PIT11

    Czy ja powinienem wpisac to do swojego PITu, czy nie bo ostatnio znajomy
    wmawia mi ze powinienem?
    W jaki sposob US moze dotrzec do informacji o wyplaconym odszkodowaniu?
    Czy firma ma obowiazek zlozyc jakis dokument do US w ktorym wymienia sie
    wszystkie korzysci materialne jakie otrzymali pracownicy(pensje,
    odszkodowania, nagrody rzeczowe itp)?

    andy
    dziekuje za ew rady
    jak zauwazylem wiekszosc zdesperowanych prosi o rady PANIA ORKE
    ja rowniez - pomoz orko

  • 2. Data: 2002-04-13 16:40:18
    Temat: Re: podatek od odszkodowania?
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Andy Elkowski <a...@i...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a987nu$k9h$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > o ile wiem nie sa to dochody wiec firma nie odprowadzila za to podatku i
    -------
    Z jakiego tytułu wypłacono Ci odszkodowanie?

    Orka

  • 3. Data: 2002-04-15 00:58:49
    Od: "Andy Elkowski" <a...@i...pl>

> [...]
    > nie
    > -------
    > Z jakiego tytułu wypłacono Ci odszkodowanie?

    ---------
    W porozumieniu nie ma mowy o tytule z jakiego wyplacono to odszkodowanie.
    Umowe rozwiazano za porozumieniem stron oraz bez zachowania okresu
    wypowiedzenia i wyplacono odszkodowanie.
    W Art 21ust.1.pkt3 ustawy o podatku dochodowym od osob fizycznych nie
    uwzgledniono takiej sytuacji. Zgodnie z tym art musialbym zaplacic podatek
    za odszkodowanie wyplacone za skrocenie okresu wypowiedzenia gdyby firma
    dala mi takowe wypowiedzenie.
    Podpisano jednak porozumienie wiec odszkodowanie nie jest odszkodowaniem za
    skrocenie okresu wypowiedzenia, nie podlega wiec podatkowi dochodowemu.
    Czyz nie?
    And

  • 4. Data: 2002-04-15 13:56:59
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Andy Elkowski <a...@i...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a9d9dh$7li$...@n...tpi.pl...

> [...]
    za
    > skrocenie okresu wypowiedzenia, nie podlega wiec podatkowi dochodowemu.
    --------
    Niestety nie masz racji - bez względu na nazwę jest to Twój przychód (jako
    otrzymane pieniądze) podlegający opodatkowaniu. W art. 21 ustawy nie
    przewidziano zwolnienia z podatku.

    Orka

  • 5. Data: 2002-04-18 02:40:49
    Od: "Andy Elkowski" <a...@i...pl>