  • 1. Data: 2002-04-12 21:06:34
    Temat: Dwie faktury o tym samym numerze?
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Witajcie,

    właśnie odkryłem, że prawdopodobnie w zeszłym roku wystawiłem dwie
    faktury o tym samym numerze, przy czym w dodatku tej jednej nie
    zaksięgowałem -- to znaczy jest klient, co twierdzi, że dostał ode
    mnie wtedy fakturę, a ja jej nijak nie mam :-( Może więc wystawiłem, a
    jakimś cudem się stało, że mam komplet numerów i nie ma faktury dla
    tamtego.

    Co w tej sytuacji zrobić? Faktura była wystawiana mniej więcej rok
    temu. PIT36 właśnie dzisiaj złożyłem...
    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 2. Data: 2002-04-13 09:49:19
    Temat: Re: Dwie faktury o tym samym numerze?
    Od: k...@v...com.pl (Krzysztof Sudoł)

> [...]
    > tamtego.
    >
    > Co w tej sytuacji zrobić? Faktura była wystawiana mniej więcej rok
    Klient
    1) _posiada_ oryginał faktury albo
    2) _twierdzi_ że dostał

    Jeśli 1)
    - zrób ksero z oryginału (lub wystaw jeszcze raz z kopią i wymień
    Klientowi- Jemu też powinno zależeć, abyś miał kopię)
    - dołącz sobie do kopii krótkie wyjaśnienie, dlaczego powtarza się numer
    (żebyś sam się później nie zastanawiał, co się stało)
    - korekta VAT-7 za miesiąc wystawienia,
    - dopłata VAT + odsetki (ew. wpłata zwróconego przez US z odsetkami)
    - korekta zapisów w kpir (jest odpowiedni paragraf w rozporządzeniu MF,
    mówiący, że księgi są rzetelne, jeśli przed dniem rozpoczęcia kontroli
    podatnik dokonał korekty zapisów)
    - korekta PITów 5 za okres od miesiąca, w którym wystawiłeś fakturę
    począwszy,
    - dopłata zaliczek pdof z odsetkami,
    - korekta PIT-36 (do 30 kwietnia).
    Procedura żmudna i może być kosztowna, ale w zasadzie gwarantująca, że w
    razie czego US nie jest w stanie zrobić Ci większej krzywdy (przynajmniej z
    tego powodu). W 8 przypadkach na 10 nie powinna również spowodować zbyt
    dużego zainteresowania US Twoją osobą

    Jeśli natomiast 2), to IMHO, problem Klienta.

    Pozdrawiam
    Krzysztof