    From: "Andy Elkowski" <a...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: podatek od odszkodowania?
    Date: Mon, 15 Apr 2002 02:58:49 +0200

    > Użytkownik Andy Elkowski <a...@i...pl> w wiadomości do grup
    > dyskusyjnych napisał:a987nu$k9h$...@n...tpi.pl...
    > nie
    > -------
    > Z jakiego tytułu wypłacono Ci odszkodowanie?
    >
    > Orka
    ---------
    W porozumieniu nie ma mowy o tytule z jakiego wyplacono to odszkodowanie.
    Umowe rozwiazano za porozumieniem stron oraz bez zachowania okresu
    wypowiedzenia i wyplacono odszkodowanie.
    W Art 21ust.1.pkt3 ustawy o podatku dochodowym od osob fizycznych nie
    uwzgledniono takiej sytuacji. Zgodnie z tym art musialbym zaplacic podatek
    za odszkodowanie wyplacone za skrocenie okresu wypowiedzenia gdyby firma
    dala mi takowe wypowiedzenie.
    Podpisano jednak porozumienie wiec odszkodowanie nie jest odszkodowaniem za
    skrocenie okresu wypowiedzenia, nie podlega wiec podatkowi dochodowemu.
    Czyz nie?
    And