  • Data: 2007-12-21 19:29:52
    Temat: Re: podatek od samochodu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 19 Dec 2007, s...@a...pl wrote:

    > A tego nie. Chyba że źle rozumiem. Bo moim zdaniem:
    >
    > PCC w tym przypadku nie będzie.
    >
    > Jeśli sprzedaje pojazd, który byl w EŚT to wystawia f-rę lub rachunek (jesli
    > zwolniony z VAT). Jeśli jest VATowcem, to płaci 22% VAT (towar jest nowy -
    > nie mineło pół roku od nabycia, by skorzystal ze zwolnienia z art. 43 ustawy
    > VAT).
    >
    > Jesli sie mylę to mnie poprawcie.

    Zastrzegam, ze piszę "z głowy czyli z niczego".
    Ale dla samochodów *osobowych* jest INNE zwolnienie!
    Zwolnienie nadane przez ministra, rozporządzeniem, do czego jest upoważniony
    z mocy ustawy.

    Oczywiście podatnik dostaje w plecy w inny sposób, bo z okazji
    "przeznaczenia towaru na cele nie opodatkowane" musi dokonać
    korekty VAT odliczonego przy nabyciu :O
    Ale jakby nie patrzeć - stawka VAT na f-rze sprzedaży powinna
    AFAIK być "zw".
    No chyba że to zwolnienie (nie chce mi się szukać :]) również
    przewiduje wyjątek dla nie dość starych samochodów...

    Jak się mylę to mnie poprawcie.

    pzdr, Gotfryd