  • 1. Data: 2009-06-01 07:05:38
    Temat: podatek od sprzedaży mieszkania
    Od: miffy <n...@n...pl>

    W 2007 roku kupiłam mieszkanie. Z racji braku zdolności kredytowej,
    kredyt poszedł na moich rodziców i choć wszystkie koszty ponosiłam ja,
    teoretycznie to oni są kredytobiorcami i właścicielami tego mieszkania.
    W między czasie wyszłam za mąż i kupujemy z mężem (tylko my dwoje)
    większe mieszkanie (także na kredyt) jednak kredyt bierzemy wspólnie z
    rodzicami moimi. Jest to powiększenie obecnego kredytu i włączenia nas 2
    do niego.
    Jeśli obecne mieszkanie zostanie sprzedane (taki jest plan)rozumiem, że
    jeśli byłoby moje, podatku płacić nie muszę, gdyż przeznaczam pieniądze
    uzyskane ze sprzedaży na nowe mieszkanie.
    I teraz problem, czy czy rodzice (czyli praktycznie ja) będą musieli
    zapłacić podatek (mieszkanie kupione było za 150 000 a teoretycznie
    sprzedamy je za 2x tyle), skoro są tylko kredytobiorcami a nie kupującymi?

    Jeśli tak, to jak najlepiej (czyli najtaniej)uniknąć tej sytuacji?

  • 2. Data: 2009-06-02 06:06:11
    Temat: Re: podatek od sprzedaży mieszkania
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "miffy" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > zapłacić podatek (mieszkanie kupione było za 150 000 a teoretycznie
    > sprzedamy je za 2x tyle), skoro są tylko kredytobiorcami a nie kupującymi?

    Nie są kupującymi ale są sprzedającymi, więc podatek jak najbardziej.
    Pomóc może darowizna części rodziców na ciebie, ale nie wem jak na to
    popatrzy bank...
    --
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl