  • 1. Data: 2009-05-31 18:53:13
    Temat: Umowa o dzieło i zaliczka
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Chcę zamówić serwis internetowy na umowę o dzieło z przekazaniem
    praw. Potencjalny wykonawca chce dostać zaliczkę, na co ja się godzę.

    Zaliczkę na PIT od takiej zaliczki musze oczywiście wpłacić do US,
    natomiast nie wiem kiedy potrącić sobie koszt - czy w dacie wypłaty
    takiej zaliczki czy w dacie wykonania umowy lub wypłaty finalnej płatności?

    A może prościej wziąć i to zamortyzować jednorazowo (<3500zł), wtedy
    nie będzie dylematu - po skończonej pracy wpisuje do EST i tyle :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 2. Data: 2009-06-01 21:01:04
    Temat: Re: Umowa o dzieło i zaliczka
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 31 May 2009, Tomek wrote:

    > Chcę zamówić serwis internetowy na umowę o dzieło z przekazaniem
    > praw. Potencjalny wykonawca chce dostać zaliczkę, na co ja się godzę.
    >
    > Zaliczkę na PIT od takiej zaliczki musze oczywiście wpłacić do US,

    Hm... "postawione do dyspozycji"... ano postawione.

    > natomiast nie wiem kiedy potrącić sobie koszt

    Zaliczka nie jest kosztem, prawda?

    Tu uwaga: trzeba się pilnować, aby *potocznego* określenia "zaliczka"
    nie użyć w rozumieniu "zapłata za częciowe wykonanie umowy", bo
    jak rozumiemy, to jest *całkiem co innego* :D
    (a nigdy nie wiadomo kto i kiedy znajdzie w archiwum)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2009-06-02 08:00:53
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 01-06-2009 o 23:01:04 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

    > Hm... "postawione do dyspozycji"... ano postawione.

    > Zaliczka nie jest kosztem, prawda?

    Tutaj jest mały problem - to że zaliczka nie jest kosztem
    było oczywiste przed 1.1.2007, kiedy to koszty potrącało się kasowo
    (i były sławne dyskusje czy w dacie zapłaty czy w innej dacie :) ).
    Od 1.1.2007 przepis jest jasny - koszt jest w dacie faktury,
    a w art. 23 jest dopisek - nie wcześniej niż postawiono do dyspozycji.

    Natomiast w międzyczasie okazało się że pewnie i tak wszytsko zamknie
    się w czerwcu więc to chyba nie jest krytyczna sprawa :)

    Zgadza się (z moim stanem wiedzy :) )

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek