  • 1. Data: 2009-06-01 10:01:29
    Temat: VAT-7 , nadwyzka naliczonego nad naleznym
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Witam!
    Czy w deklaracji VAT-7 robie cos w czesci G (informacja o zalacznikach),
    jezeli mam nadwyzke naliczonego nad naleznym i wybieram zwrot kwoty na
    rachunek w terminie 60 dni?

    I drugie pytanie, jaki jest realny najszybszy termin jak zwracaja kase, czy
    jezlei zloze deklaracje 3 czerwca za maj, to to dostane kase na poczatku
    lipca czy robia to zwykle szybciej ?

    pozdrawiam

    --
    DUMPINGOWIEC.pl - Program do faktur/rachunków/paragonów imiennych/fiskalnych
    z magazynem za 29,99 zł. !

  • 2. Data: 2009-06-01 10:11:50
    Temat: Re: VAT-7 , nadwyzka naliczonego nad naleznym
    Od: jaxa-lotka <n...@a...com>

    wspolna-flaszka.pl pisze:

    > I drugie pytanie, jaki jest realny najszybszy termin jak zwracaja kase,
    > czy jezlei zloze deklaracje 3 czerwca za maj, to to dostane kase na
    > poczatku lipca czy robia to zwykle szybciej ?

    zapomnij o szybszym zwrocie.
    termin liczony jest od 25 czerwca (czyli termion ustawowy) + 60 dni.
    Wychodzi okolo 25 sierpnia ostatnia sesja.

    i nie ma, ze boli...:)))
    taka jest praktyka w moim us; nie wiem jak jest gdzie indziej.

  • 3. Data: 2009-06-01 11:21:54
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 01-06-2009 o 12:11:50 jaxa-lotka <n...@a...com> napisał(a):

> [...]
    > Wychodzi okolo 25 sierpnia ostatnia sesja.
    >
    > i nie ma, ze boli...:)))
    > taka jest praktyka w moim us; nie wiem jak jest gdzie indziej.

    W moim też, ale to wynika IMO z tego, że wysyłając wcześniej
    przelew urzędnik popełniłby gafę, jesli nie przestępstwo.
    W końcu ma się trzymać przepisów, a te mówią jasno o 60. dniach.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 4. Data: 2009-06-01 11:42:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    jaxa-lotka pisze:

> [...]
    > Wychodzi okolo 25 sierpnia ostatnia sesja.
    >
    > i nie ma, ze boli...:)))
    > taka jest praktyka w moim us; nie wiem jak jest gdzie indziej.

    I co, może jeszcze kontrolę nasyłają, bo podatnik śmiał zażądać
    zwrotu, a nie zaliczenia na kolejny okres? :)

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-06-01 11:42:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomek pisze:

    > W moim też, ale to wynika IMO z tego, że wysyłając wcześniej
    > przelew urzędnik popełniłby gafę, jesli nie przestępstwo.
    > W końcu ma się trzymać przepisów, a te mówią jasno o 60. dniach.

    Przepisy mówią o zwrocie sześćdziesiątego dnia, czy w ciągu
    sześćdziesięciu dni?

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2009-06-01 11:50:01
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 01-06-2009 o 13:42:37 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Przepisy mówią o zwrocie sześćdziesiątego dnia, czy w ciągu
    > sześćdziesięciu dni?

    "Zwrot (...) następuje w terminie 60 dni od dnia złożenia rozliczenia przez
    podatnika".

    W sumie możesz mieć rację, ale celowość zróżnicowania terminów na 25, 60 i 180 dni
    wskazuje na to, że chodzi o końcowe dni tych terminów. Trzebaby jeszcze sprawdzić
    w ordynacji jakie jest sformułowanie odnośnie zwrotu PIT.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 7. Data: 2009-06-01 11:57:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomek pisze:

> [...]
    > wskazuje na to, że chodzi o końcowe dni tych terminów. Trzebaby jeszcze sprawdzić
    > w ordynacji jakie jest sformułowanie odnośnie zwrotu PIT.

    Zróżnicowanie terminów ma zapewne na celu danie urzędowi czasu na
    sprawdzenie zasadności zwrotu - krócej w sprawach prostszych, dłużej w
    sprawach trudniejszych. Z zacytowanego zapisu jasno wynika, że zwrot
    może nastąpić wcześniej, jeśli US pozbędzie się w tym czasie wątpliwości.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2009-06-01 12:23:42
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

> [...]
    > sprawach trudniejszych. Z zacytowanego zapisu jasno wynika, że zwrot może
    > nastąpić wcześniej, jeśli US pozbędzie się w tym czasie wątpliwości.

    czy mam dolaczyc pismo informujace ze zwracaja glownie podatek naliczony z
    faktury za zakup kasy by rozwiac te watpliwosci? :)

  • 9. Data: 2009-06-01 12:24:21
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 01-06-2009 o 13:57:10 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > sprawach trudniejszych. Z zacytowanego zapisu jasno wynika, że zwrot
    > może nastąpić wcześniej, jeśli US pozbędzie się w tym czasie wątpliwości.

    Nie będę się kłócił, aczkolwiek PIT-a zwracają czasami i po 3 tygodniach,
    a na VAT zawsze czekałem do końca terminu.

    (Swoją drogą, termin 25 dni wynika raczej z tego, że terminem na rozliczenie VAT
    jest właśnie 25. - więc skoro sprzedawca wpłacił już VAT skoro mu zapłaciłeś za
    fakturę,
    to mogą od biedy Tobie zwrócić)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 10. Data: 2009-06-01 12:25:23
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 01-06-2009 o 14:23:42 wspolna-flaszka.pl <p...@g...pl>
    napisał(a):

    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > czy mam dolaczyc pismo informujace ze zwracaja glownie podatek naliczony z
    > faktury za zakup kasy by rozwiac te watpliwosci? :)

    Pismo zawsze możesz dołączyć, ale przy standardowym terminie 60 dni nie ma takiej
    potrzeby
    (chyba że coś się zmieniło od grudnia 2008).

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek