    From: "Kriss" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: podatek od stypednium + praca
    Date: 5 May 2005 15:31:33 +0200

    > " Wolne od podatku dochodowego od osób fizycznych za 2004 r. są
    >
    > http://www.gazetaprawna.pl/cykle/cykl.html?cykl_id=2
    &dok=1380.27.3.1.7.2.0.
    > 1.htm
    >
    > Wg tego kazde stypendium naukowe jest zwolnione od podatku. Nie ma mowy o
    > limitach kwotowych, jak rowniez o tym czy ma sie inne zrodla dochodu. To jak
    > jest w kocnu?
    Nie wszystkie , czytaj dokładnie to co cytujesz.

    stypendia otrzymywane na podstawie przepisów o stopniach naukowych i tytule
    naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki oraz inne stypendia
    naukowe i za wyniki w nauce, których zasady przyznawania zostały zatwierdzone
    przez ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego po zasięgnięciu opinii
    Rady Głównej Szkolnictwa Wyższego albo przez ministra właściwego do spraw
    oświaty i wychowania,są zwolnione bez względu na kwotę i nie wymagają
    składania żadnych oświadczeń.

    Stypendystą może być każdy nie tylko uczeń czy student lub doktorant!
    Fundatorem stypendium też może być każdy podmiot -
    firma,stowarzyszenie,fundacja,osoba fizyczna itd.
    Stypendia ufundowane przez podmioty nie wymienione w ustawie i nie spełniające
    warunków o których wyżej wspominasz i ja cytuję , bez względu na kwotę i cel
    nie są zwolnione i traktowane są jak działalność wykonywana osobiście.

    Przykładem są stypendia uzyskiwane w konkursach - jako nagroda ,fundowane
    przez przyszłego pracodawcę obiecującemu studentowi,przyznawane przez Fundacje
    na określone przez nią cele np. stypendium fundacji Pagi .W tym ostatnim
    przypadku (fundacja-fundatorem)po spełnieniu warunków złożenia oświadczenia -
    opodatkowaniu podlega nadwyżka ponad 380 zł.Jeśli stypendysta pracuje całość
    jest opodatkowana.

    Tak to właśnie jest.

    Pzdr-Kriss