  • Data: 2015-12-03 10:37:31
    Temat: Re: podatek od supermarketow
    Od: m <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 01.12.2015 o 13:11, J.F. pisze:
    > Tak czy inaczej - PIT opodatkowuje zarobki, VAT opodatkowuje wydatki.
    > W sumie, to ma sens, aby jedno i drugie bylo opodatkowane, tzn tak "po
    > polowie".
    > Nawet jak obywatel ominie jeden podatek, to zaplaci drugi.

    Każda transakcja ma dwie strony. Każdy wydatek jest jednocześnie
    zarobkiem. Każdy podatek opodatkowujący zarobek, z innej perspektywy
    opodatkowuje wydatek i odwrotnie.

    To że VAT może jest per saldo łatwiej rozliczyć - trochę mnie
    przekonuje. Dla przedsiębiorcy jest on o dużo bardziej skomplikowany,
    ale z drugiej strony OFNPDG nie muszą nic liczyć.

    Ale gadanie że PIT be bo opodatkowuje pracę a VAT cacy bo opodatkowuje
    konsumpcję to IMHO demagogia albo niezrozumienie związku między
    wydatkiem a zyskiem.

    p. m.