  • 1. Data: 2008-07-15 18:13:45
    Temat: Re: podatek od wynajmu mieszkania
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Wwieslaw <u...@o...pl> napisal:

    > Najpozniej przed uzyskaniem pierwszego dochodu z najmu powinna zglosic
    > do naczelnika wlasciwego urzedu skarbowego (wlasciwego ze wzgledu na
    > miejsce zamieszkania, czyli tam gdzie sklada zwyczajowo PIT) deklaracje
    > o zamiarze uzyskiwania dochodow z najmu i wyborze ryczaltu jako metody
    > opodatkowania.
    >
    > 8,5% do limitu chyba 4000EUR, 20% powyzej
    >
    > Wada - nie mozna odlicacz kosztow, ale IMO przy najmie i 2,3 progu w PIT
    > warto ryczaltowac :)
    >
    > FUT na pl.soc.prawo.podatki

    Ale nalezy dodac, ze nasze MF planuje przywalic obowiazkowo
    wszystkim wynajmujacym obowiazkiem fiskalizacji. Kasa kosztuje
    tak ok. 2000 zl plus wymagane serwisy okresowe. Uczciwosc moze
    sie nie oplacac, a kalkulacja uwzgledniajaca ksozt zakupu kasy
    moze nie byc lyknieta przez klienta. Ja tu czuje smrod lobbingu
    biur posrednictwa wynajmu.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 2. Data: 2008-07-16 22:45:20
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Jacek_P wrote:

> [...]
    > sie nie oplacac, a kalkulacja uwzgledniajaca ksozt zakupu kasy
    > moze nie byc lyknieta przez klienta. Ja tu czuje smrod lobbingu

    Gdzies czytalem, ze obowiazek mania kasy nie dotyczy przyjmujacych
    czynsz najmu na rachunek bankowy... Czy ma to faktycznie poparcie w
    istniejacych/projektowanych przepisach? Nie prosze tu o odrobienie
    zadania domowego, moze ktos juz zaczepil ten temat i sie podzieli
    znaleziskiem?

    Wieslaw