  • 1. Data: 2008-07-14 18:26:39
    Temat: podatek od gruntu - droga dojazdowa - kto oblicza
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    Witam po raz pierwszy na tej grupie. :)

    Mam taki mały problem techniczny, mianowicie
    dostałem list z UG aby wyliczyć sobie podatek
    od gruntu, a właściwie samej drogi. Z listem
    są także druczki do wypełnienia.

    Droga jest współwłasnością paru osób, do mnie
    należy 300 m2. Na otrzymanych druczkach należy
    wpisać kto jest współwłaścicielem drogi, muszę
    też wpisać której klasy jest to grunt - a tego
    nie wiem.

    Stąd pytanie. Czy to nie do gminy należy obowiązek
    wyliczenia należnego podatku, wypisania papierków,
    wezwania do podpisu? Przecież UG ma wszelkie dane,
    ba, posiada ich więcej niż ja.

    --
    Pozdor Myjk

  • 2. Data: 2008-07-14 19:26:13
    Temat: Re: podatek od gruntu - droga dojazdowa - kto oblicza
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Jul 2008, Myjk wrote:

> [...]
    > nie wiem.
    >
    > Stąd pytanie. Czy to nie do gminy należy obowiązek
    > wyliczenia należnego podatku, wypisania papierków,

    Hm...

    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatkach
    -i-oplatach-lokalnych-1_2_34.html
    +++
    7. Podatek od nieruchomoœci na rok podatkowy od osób fizycznych,
    z zastrzeżeniem ust. 11, ustala w drodze decyzji organ podatkowy
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    właœciwy ze względu na miejsce położenia przedmiotów opodatkowania.
    11. Jeżeli nieruchomoœć lub obiekt budowlany stanowi współwłasnoœć
    lub znajduje się w posiadaniu osób fizycznych oraz osób prawnych,
    jednostek organizacyjnych nieposiadajšcych osobowoœci prawnej lub
    spółek nieposiadajšcych osobowoœci prawnej, z wyjštkiem osób
    tworzšcych wspólnotę mieszkaniowš, osoby fizyczne składajš
    deklarację na podatek od nieruchomoœci oraz opłacajš podatek
    na zasadach obowišzujšcych osoby prawne.
    ---

    Mogli napisać wyraźnie czy chodzi o "nie tylko osób fizycznych
    lecz również osób prawnych..." (bądź "wraz z ...").
    Ale jest podejrzenie, że jakaś "niefizyczna" osoba się zaplątała, nic
    na ten temat nie piszesz.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-07-14 21:19:51
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    Gotfryd Smolik news napisać:

    > Ale jest podejrzenie, że jakaś "niefizyczna" osoba
    > się zaplątała, nic na ten temat nie piszesz.

    Czyli jako osoba prowadząca DG podpadam pod ust. 11?

    --
    Pozdor Myjk

  • 4. Data: 2008-07-14 21:45:23
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    Myjk napisać:

    > Czyli jako osoba prowadząca DG podpadam pod ust. 11?

    PS w żaden sposób nie wiązałem tego gruntu z moją DG.

    --
    Pozdor Myjk

  • 5. Data: 2008-07-15 13:29:26
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    Gotfryd Smolik news napisać:

    > Hm...

    Więc, odwiedziłem UG, zaczałęm wypełniać papiery
    z pomocą Pani Urzędniczki, doszedłem do pozycji
    klasy gruntu i... okazało się grunt jest V i VI
    klasy - a za takowy się podatku nie płaci.

    Qwa, nie dosyć że marnują mój i swój czas,
    to jeszcze moje pieniądze na generowanie
    zbędnyh papierów i znaczki pocztowe.

    Eh. Polszka. :/

    --
    Pozdor Myjk

  • 6. Data: 2008-07-15 20:51:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Jul 2008, Myjk wrote:

    > z pomocą Pani Urzędniczki, doszedłem do pozycji
    > klasy gruntu i... okazało się grunt jest V i VI
    > klasy - a za takowy się podatku nie płaci.

    ROTFL :)
    Tobie nie do śmiechu, ale takiego obrotu sprawy nie brałem
    pod uwagę :)
    Jakbyś był podpięty do aparatury medycznej to z zapisu by
    pewnie wynikło że wykonujesz akrobacje lotnicze ;)

    Ale skoro już eksperymentalnie sprawdziłeś co i jak, to jak
    mniemam przez "posiedzeniem" wydębiłeś od P.U. jakąś interpretację
    skąd wzięli obowiązek samodzielnego określenia podatku *w ogóle*?
    Pochwal się!

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2008-07-17 21:25:48
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    Gotfryd Smolik news napisać:

    > wydębiłeś od P.U. jakąś interpretację
    > skąd wzięli obowiązek samodzielnego
    > określenia podatku *w ogóle*?
    > Pochwal się!

    PU powiedziała, że robią to na podstawie ustawy.
    Ale miałem krótko z czasem i nie chciałem się
    denerwować... w każdym razie oznajmiła, że to
    ma skracać czas wyliczania podatku.

    Gdyby mieli to obliczać, wysłać, a potem "klient"
    miałby choćby małe zażalenie co do wysokości
    naliczonego podatku, trzebaby znowu odsyłać,
    sratatata... tata ala ma kota.

    --
    Pozdor Myjk