    From: "Mateusz Dabrowski" <m...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: podatek w odszkodowaniu autok
    Date: Thu, 21 Jun 2007 10:20:46 +0200

    Użytkownik "dfsfs" <...@...com> napisał w wiadomości
    news:f5d314$5tq$1@opal.futuro.pl...

    > ostatnio byl wyrok sadu najwyzszego, ze firmy ubezpieczeniowe maja
    > wyplacac
    > kwoty brutto ale pewnosci nie mam czy to dotyczy tez aut leasingowanych

    o ile dobrze pamietam chodziło o sytuację gdy poszkodowany, osoba fizyczna
    nieprowadzaca gd, odbiera kwotę odszkodowania bez rachunków na tzn.
    kosztorys wówczas wypłacana była kwota netto.

    A wracajac do sedna sprawy to w ustawie o ubezpieczeniach (dokladnej nazwy
    ustawy nie pamietam) jest zaznaczone ze odszkodowanie nie moze byc
    dochodem - wiec jezeli ktos jest vatowcem to chyba rzeczywiscie powinien
    zaplacic ten vat, ale chyba tyle ile moze potem odliczyc.