    From: walfal <w...@x...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: podatek za wynajem domu
    Date: Thu, 07 Nov 2002 15:01:01 +0100

    Dnia 07-11-2002 14:45, Użytkownik Gosc A napisał:
    > Czy ktos spotkal sie z sytuacja, gdy swoj dom w Polsce wynajmuje osoba
    > pracujaca caly rok kalendarzowy za granica (kraj ma umowe o unikaniu
    > podwojnego opodatkowania)? jaki od tego placi sie podatek? Najnizszy czy
    > wynikajacy z wliczenia zarobkow za granica?
    >
    > Niestety w urzedzie skarbowym nie udzielono mi zdecydowanej odpowiedzi (nie
    > spotkali sie jeszcze z czyms takim).
    Według mnie gościu powinien składać co miesiąc PIT-5 z tytułu najmu,
    opodatkowany
    w skali ogólnej. W zeznaniu rocznym dodatkowo wykaże zarobki zagraniczne
    jako niepodlegające opodatkowaniu w kraju.

    > Gdzie chociaz w przyblizeniu powinnam szukac odpowiednich ustaw/artykulow itp?
    >
    > Czy ma sie cos zmienic w tej dziedzinie w 2003 roku?
    Od 01.01.2003r wprowadzony zostaje ryczałt od najmu w wys.8,5%(do
    progu 4.000Euro
    -przychodów z najmu)lub 20% (powyżej progu).Wtedy nie łączysz dochodów z
    najmu z innymi dochodami.
    WitoldG.