  • 1. Data: 2002-11-07 13:45:30
    Temat: podatek za wynajem domu
    Od: "Gosc A" <u...@N...gazeta.pl>

    Czy ktos spotkal sie z sytuacja, gdy swoj dom w Polsce wynajmuje osoba
    pracujaca caly rok kalendarzowy za granica (kraj ma umowe o unikaniu
    podwojnego opodatkowania)? jaki od tego placi sie podatek? Najnizszy czy
    wynikajacy z wliczenia zarobkow za granica?

    Niestety w urzedzie skarbowym nie udzielono mi zdecydowanej odpowiedzi (nie
    spotkali sie jeszcze z czyms takim).

    Gdzie chociaz w przyblizeniu powinnam szukac odpowiednich ustaw/artykulow itp?

    Czy ma sie cos zmienic w tej dziedzinie w 2003 roku?

    Dziekuje za pomoc

  • 2. Data: 2002-11-07 14:01:01
    Temat: Re: podatek za wynajem domu
    Od: walfal <w...@x...wp.pl>

    Dnia 07-11-2002 14:45, Użytkownik Gosc A napisał:
> [...]
    > wynikajacy z wliczenia zarobkow za granica?
    >
    > Niestety w urzedzie skarbowym nie udzielono mi zdecydowanej odpowiedzi (nie
    Według mnie gościu powinien składać co miesiąc PIT-5 z tytułu najmu,
    opodatkowany
    w skali ogólnej. W zeznaniu rocznym dodatkowo wykaże zarobki zagraniczne
    jako niepodlegające opodatkowaniu w kraju.

    > Gdzie chociaz w przyblizeniu powinnam szukac odpowiednich ustaw/artykulow itp?
    >
    > Czy ma sie cos zmienic w tej dziedzinie w 2003 roku?
    Od 01.01.2003r wprowadzony zostaje ryczałt od najmu w wys.8,5%(do
    progu 4.000Euro
    -przychodów z najmu)lub 20% (powyżej progu).Wtedy nie łączysz dochodów z
    najmu z innymi dochodami.
    WitoldG.

  • 3. Data: 2002-11-07 14:46:54
    Od: "Gosc A" <u...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > w skali ogólnej. W zeznaniu rocznym dodatkowo wykaże zarobki zagraniczne
    > jako niepodlegające opodatkowaniu w kraju.

    i jak rozumiem nie ma z tego powodu do zaplacenia roznicy podatku
    wynikajacej z progow podatkowych?

> [...]
    > progu 4.000Euro
    > -przychodów z najmu)lub 20% (powyżej progu).Wtedy nie łączysz dochodów z

    swietnie :))) dzieki, mozesz mi jeszcze wskazac mniej wiecej gdzie szukac
    tych ustaw? czy ten ryczalt juz jest przeglosowany czy to tylko propozycja?

    jeszcze raz wielkie dzieki!
    pozdrowienia

  • 4. Data: 2002-11-07 15:49:27
    Od: walfal <w...@x...wp.pl>

    Dnia 07-11-2002 15:46, Użytkownik Gosc A napisał:
    > i jak rozumiem nie ma z tego powodu do zaplacenia roznicy podatku
    > wynikajacej z progow podatkowych?
    Według mnie nie.
    > swietnie :)))
    > mozesz mi jeszcze wskazac mniej wiecej gdzie szukac
    > tych ustaw? czy ten ryczalt juz jest przeglosowany czy to tylko propozycja?
    Czytałem wczoraj w jednym z ostatnich biuletynów Gofina.
    Nie mam w tej chwili pod ręką. Może jutro.
    WitoldG.

  • 5. Data: 2002-11-07 22:36:01
    Temat: Re: Dz.U.2002 Nr 141 poz.1183
    Od: walfal <w...@p...neostrada.pl>

    wazne: konieczność zawiadomienia US
    o wyborze ryczałtu jako formie opodatkowania
    najmu lokali
    Pozdrawiam.WitoldG.

  • 6. Data: 2002-11-08 17:23:27
    Temat: dziekuje