    From: Tomek <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: [podatki.pl] Szykujcie się na łapanie terrorystów :)
    Date: Sat, 16 May 2009 09:45:04 +0200

    Dnia 16-05-2009 o 07:32:12 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > I właśnie to robią. Terroryści, globalne ocieplenie, rok 2000, euro
    > 2012 (i rzekomo konieczny brak przetargów w jego budowie), zalania
    > terenów po stopieniu się lodowców (jak to niebezpieczeństwo, skoro za
    > czasów dinozaurów klimat był tak ciepły, że nie było lodu na biegunach i
    > nic złego się nie działo).
    >
    > Wszystko to ma na calu umożliwienie IM okradania nas. Od Ala Gora
    > zaczynając, który sam wymyśla głupstwa związane z ociepleniem i CO2, a
    > potem zarabia miliony dolarów na handlu uprawnieniami do emisji CO2, a
> [...]

    Nie ma co się bulwersować, przecież trzeba być naiwnym
    żeby mysleć że ktoś tam gdzieś tam, mając taką a taką władzę
    nie wykorzysta jej dla własnych korzyści. To się zaczyna
    już na bardzo niziutkim poziomie, a na wyższych poziomach
    to jest już pewnie podstawa działalności.

    IMHO kradzież zinstytucjonalizowana na miliony czy miliardy
    nie jest taka trudna. Przeciętny człowiek (czyli >90% populacji)
    nie ma pojęcia co się dzieje, więc gdy w wiadomościach usłyszy
    że coś tam jest dla jego/narodu/państwa/unii/województwa/powiatu dobra,
    to to po prostu kupi. Nawet jeśli będzie miał wątpliwości, to dostanie
    obrazek z ruchomymi fabrykami chemicznymi (to co Powell pokazywał odnośnie
    broni masowego rażenia w Iraku) - i stwierdzi że się nie zna i że chyba faktycznie
    tak trzeba. 20% opornych na wiedzę przeczyta jeszcze to samo w gazetach - i też
    stwierdzi że chyba faktycznie tak jest.

    I wcale nie trzeba montować tzw "teorii spiskowych" o naradach szarych eminencji w
    zadymionych pokojach,
    bo większość rzeczy, a przynajmniej ich finalne stadia, dzieją się na naszych oczach.
    Tyle że lektor czyta z promptera co innego niż widzą nasze oczy - a dwójmyślenie robi
    resztę.

    Wczoraj taką anegdotę czytałem - polski minister odwiedza francuskiego kolegę,
    a ten siedzi w luksusowym gabinecie, elegancko ubrany, widać że nie narzeka na brak
    gotówki. PM pyta się więc FM, jak on to robi. Na to ten podchodzi do okna i pyta:
    - Widzisz tą autostradę?
    - Tak
    - No to robimy tak - firma budowlana wystawia fakturkę na 25mld, budowa pochłania
    20mld
    a 5mld mamy dla siebie
    - Aha!
    Za rok sytuacja się odwraca, FM przyjeżdza do PM, patrzy, a tam bizantyjski przepych.
    Z niedowierzaniem pyta jak PM to zrobił. PM podchodzi do okna i pyta:
    - widzisz tą autostradę?
    - Nie?!

    --
    Pozdrawiam,