    From: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: podmiana faktury - klapa :(
    Date: Fri, 25 Jun 2004 17:21:14 +0200
    Sender: m...@a...pl@host-81-190-208-85.wroclaw.mm.pl

    "małgorzata szot" <m...@g...pl> wrote in message
    news:cbgnkj$jlk$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam,
    > w kwietniu wystawiałam faktury za usługi, niestety kilka faktur wystawiłam
    ze
    > złą stawką vat - 7% zamiast 22%. Spostrzegłam to dopiero kilka dni
    później,
    > praktycznie juz na koniec miesiąca kwietnia. Na szczęscie udało mi się
    > wszystkie błędne faktury podmienić. Niestety z jedną firmą był problem.
    > Właściciel nie miał przy sobie faktur kwietniowych (bo w tym momencie były
    > księgowaniu u księgowego), i nie mogłam odebrać mu złego oryginału.
    Obiecał że
> [...]
    vatem
    > i nie mam możliwości odblokowania miesiąca i poprawienia faktury (na taką
    > błędnym vatem 7%), a potem wystawienia do niej korekty. Jak to teraz
    dobrze
    > załawić?
    > Problem jest taki, że zgadzają się kwoty brutto - obie są wystawiowne na
    350
    > zł. Kto w tym przypadku powinien złożyć korekte do skarbówki i co napisać
    > uzasadnieniu?
    > Proszę o podpowiedz. Dziękuję i pozdrawiam

    wg mnie jest tak, powinnaś wystawić fakturę korygującą z datą kwietniową (i
    w rejestrze kwietniowym ją uwzględnić), przekazać kontrahentowi, a on
    uwzględni u siebie z datą otrzymania. Ewentualnie możesz od razu dać
    duplikat faktury korygującej, jak będą mieli wątpliwości. I wtedy nikt nie
    musi składać korekty deklaracji.

    Magdi