  • Data: 2003-06-26 09:06:29
    Temat: Re: podpis na fakturze
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 25 Jun 2003, Krzysztof Gil wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> [...]
    >+ > A co do meritum: jest gdzieś zakaz poprawiania faktur VAT
    >+ > (zakładając że dana faktura nie pełni równocześnie roli
    >+ > innego dokumentu) przez wystawcę ??
    [...]
    >+ a ja pytam, po co w ogóle poprawiać?

    Z treści pytania wynikało że osoba "wydrukowana" nie będzie
    odbierać zaś odbierze ktoś "niewydrukowany", patrz niżej.
    [...]
    >+ jest ustalone, co na dokumencie się znaleść musi

    Niezaprzeczalnie :)
    [...]
    >+ ale nie wydaje mi się, aby niedozwolone było,
    >+ np. wydrukowanie 30 imion i nazwisk na dole FA,

    IMHO jeśli taki będzie zapis że mają tu być podpisy odbiorców
    - to może istnieć domniemanie że mają się podpisać *wszyscy*.
    Jeśli będzie zapis że podpisać ma się "co najmniej jedna
    osoba wymieniona na liście" - to oczywiście może ktokolwiek
    z listy. Sam pewnie wątpisz że tam był taki zapis ;)

    IMHO razem z uwagami powyżej - należy wykreślić starą
    treść (imię i nazwisko osoby odbierającej) - i to właśnie
    jest "poprawka" (w odróżnieniu od dopisania - *jedynie
    dopisania* kolejnej osoby, bo IMO zakazu pisania danych
    "ręcznie" nie ma).
    Do której to poprawki wystawca AFAIK & IMO jest jak
    najbardziej uprawniony :)

    >+ lub wklejenie 2 zdjęć z "czymkolwiek :)"

    Oczywiście.
    Natomiast w odróżnieniu od zdjęć czy zapisów gwarancyjnych
    miejsce na podpis odbiorcy jest wymagane przepisem, więc
    nieprawidłowe opisanie tego miejsca wymaga poprawienia. IMO !

    pozdrowienia, Gotfryd