  • 1. Data: 2003-06-24 20:29:20
    Temat: podpis na fakturze
    Od: "thomasson op pl" <t...@o...pl>

    Często na fakturach drukuje się imię i nazwisko osoby upoważnionej do
    odbioru faktury. Jeżeli jest to robione automatycznie przez kontrahenta,
    który dysponuje jednym nazwiskiem pracownika firmy, w której pracuję, to
    ciągle on faktury te podpisuje. Stąd pytanie:

    Jakie znaczenie ma wydrukowane imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za
    odbiór faktury? Czy wystarczy, że podpisze się wyraźnie inna osoba, żeby nie
    było zastrzeżeń do takiej faktury?

    thomasson

  • 2. Data: 2003-06-25 07:14:06
    Temat: Re: podpis na fakturze
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "thomasson op pl" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Jakie znaczenie ma wydrukowane imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za
    > odbiór faktury? Czy wystarczy, że podpisze się wyraźnie inna osoba, żeby

    tak, wystarczy.

    - podpisujesz czytelnie
    LUB
    - drukujesz imię i nazwisko i podpisujesz "kszakiem"
    LUB
    - stawiasz imienną pieczątkę i podpisujesz "kszakiem"

    no i oczywiście, dla masochistów:
    - drukujesz imię i nazwisko, stawiasz imienną pieczątkę i podpisujesz
    imieniem i nazwiskiem :)

    pozdr, kg

  • 3. Data: 2003-06-25 07:16:20
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> napisał w wiadomości

    ps: nie widzę też przeciwwskazań aby 1 fakturę "odebrało" kilka osób :)

  • 4. Data: 2003-06-25 08:04:48
    Od: r...@p...onet.pl (romek)

    Trzeba niestety zmienić drukowane nazwisko

  • 5. Data: 2003-06-25 12:26:00
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "romek" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Trzeba niestety zmienić drukowane nazwisko

    dlaczego?

  • 6. Data: 2003-06-25 12:48:08
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Krzysztof Gil napisał:
    > Użytkownik "romek" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > dlaczego?

    No własnie?
    A nie wystarczy przekreślić i napisac obok właściwe?
    Wydrukowane nazwisko odbiorcy nie jest integralna częścia faktury, mozna
    je bez szkody dla wazności faktury po prostu wykreślić. Bez podpisu i
    tak nie ma żadnego znaczenia.

    Liczy sie zawsze kto faktycznie podpisał i odebrał a nie co siedziało w
    komputerze.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2003-06-25 16:58:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Jun 2003, romek wrote:

    >+ Trzeba niestety zmienić drukowane nazwisko

    wKF: jakby dało się odpowiadać *pod* cytatem...

    A co do meritum: jest gdzieś zakaz poprawiania faktur VAT
    (zakładając że dana faktura nie pełni równocześnie roli
    innego dokumentu) przez wystawcę ??

    Zakaz poprawiania przez odbiorcę jest mi znany i jest możliwe
    jego odszukanie ;), ale w drugą stronę to ja poproszę o pokazanie !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-06-25 21:21:50
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
> [...]
    >
    > Zakaz poprawiania przez odbiorcę jest mi znany i jest możliwe
    > jego odszukanie ;), ale w drugą stronę to ja poproszę o pokazanie !

    a ja pytam, po co w ogóle poprawiać?
    czy ktokolwiek zabrania odebrania faktury przez np. 3 osoby?
    (3 pracowników składa podpisy).

    jest ustalone, co na dokumencie się znaleść musi (obowiązek
    aby dokument był traktowany jako FA).
    jest nakaz wprowadzania zmian poprzez noty korygujące.

    ale nie wydaje mi się, aby niedozwolone było,
    np. wydrukowanie 30 imion i nazwisk na dole FA,
    lub wklejenie 2 zdjęć z "czymkolwiek :)"
    w dowolnym miejscu FA.

    pozdr, kg

  • 9. Data: 2003-06-26 09:06:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Jun 2003, Krzysztof Gil wrote:

> [...]
    >+ > A co do meritum: jest gdzieś zakaz poprawiania faktur VAT
    >+ > (zakładając że dana faktura nie pełni równocześnie roli
    [...]
    >+ a ja pytam, po co w ogóle poprawiać?

    Z treści pytania wynikało że osoba "wydrukowana" nie będzie
    odbierać zaś odbierze ktoś "niewydrukowany", patrz niżej.
    [...]
    >+ jest ustalone, co na dokumencie się znaleść musi

    Niezaprzeczalnie :)
    [...]
    >+ ale nie wydaje mi się, aby niedozwolone było,
    >+ np. wydrukowanie 30 imion i nazwisk na dole FA,

    IMHO jeśli taki będzie zapis że mają tu być podpisy odbiorców
    - to może istnieć domniemanie że mają się podpisać *wszyscy*.
    Jeśli będzie zapis że podpisać ma się "co najmniej jedna
    osoba wymieniona na liście" - to oczywiście może ktokolwiek
    z listy. Sam pewnie wątpisz że tam był taki zapis ;)

    IMHO razem z uwagami powyżej - należy wykreślić starą
    treść (imię i nazwisko osoby odbierającej) - i to właśnie
    jest "poprawka" (w odróżnieniu od dopisania - *jedynie
    dopisania* kolejnej osoby, bo IMO zakazu pisania danych
    "ręcznie" nie ma).
    Do której to poprawki wystawca AFAIK & IMO jest jak
    najbardziej uprawniony :)

    >+ lub wklejenie 2 zdjęć z "czymkolwiek :)"

    Oczywiście.
    Natomiast w odróżnieniu od zdjęć czy zapisów gwarancyjnych
    miejsce na podpis odbiorcy jest wymagane przepisem, więc
    nieprawidłowe opisanie tego miejsca wymaga poprawienia. IMO !

    pozdrowienia, Gotfryd