  • 1. Data: 2003-06-24 19:58:54
    Temat: restauracja
    Od: "thomasson op pl" <t...@o...pl>

    W zamian za usługę dla restauracji nie otrzymano zapłaty, a otworzono w
    restauracji rachunek na kwotę, na którą wyceniono usługę. Tak mówią zapisy
    umowy.

    Jak traktować otworzenie rachunku w restauracji na określoną kwotę:
    1. Odrazu jako przychód - np. w momencie zakończenia prac dla lokalu?
    2. Za każdym razem kiedy korzysta się z usług restauracji?

    Skłaniam się ku drugiej opcji. Czym wtedy dokumentować przychody? Fakturami,
    które nie będą opłacane?

    Aha i czy powstanie sytuacja, w której restauracja ma zobowiązanie wobec
    wykonawcy usługi (wobec nas), a przy każdym skorzystaniu z usług restauracji
    te zobowiązanie się zmniejsza i u wykonawcy powstaje przychód?

    Wykonawca jest na pełnej księgowości.

    thomasson

  • 2. Data: 2003-06-24 20:38:15
    Temat: Re: restauracja
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Jun 2003, thomasson op pl wrote:

    >+ W zamian za usługę dla restauracji nie otrzymano zapłaty, a otworzono w
    >+ restauracji rachunek na kwotę, na którą wyceniono usługę. Tak mówią zapisy
    >+ umowy.

    Na pierwszy rzut oka powiedziałbym że to jest standardowa kompensata.

    >+ Jak traktować otworzenie rachunku w restauracji na określoną kwotę:
    >+ 1. Odrazu jako przychód - np. w momencie zakończenia prac dla lokalu?

    IMHO tak. Przecież w tym momencie powstaje zobowiązanie restauracji
    wobec wykonawcy :)

    >+ 2. Za każdym razem kiedy korzysta się z usług restauracji?
    >+
    >+ Skłaniam się ku drugiej opcji.

    Jestem ciekaw innych opinii :)

    >+ Czym wtedy dokumentować przychody? Fakturami,
    >+ które nie będą opłacane?

    Jak to "nie będą" ? ;)
    Znaczy: IMHO powinien pojawić się właśnie zapisek o kompensacie,
    a to jest pełnoprawna zapłata.
    Ale a nuż ktoś wyciągnie z zanadrza jakiś mądry zapis z KC
    albo prawa handlowego...

    >+ Aha i czy powstanie sytuacja, w której restauracja ma zobowiązanie wobec
    >+ wykonawcy usługi (wobec nas), a przy każdym skorzystaniu z usług restauracji
    >+ te zobowiązanie się zmniejsza i u wykonawcy powstaje przychód?

    Jak widać również rozważasz taką ewentualność :), tyle że IMHO
    przychód po stronie wykonawcy powstaje "natychmiast" (i takoż jest
    kosztem po stronie restauracji) a w drugą stronę "po trochu"
    (pomijając kwestię co i jak wrzucacie w KUP :)).

    >+ Wykonawca jest na pełnej księgowości.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 3. Data: 2003-06-25 05:30:15
    Od: "..::FELIPE::.." <f...@w...pl>

    ja bym wystawil z obu stron faktury lub rachunki
    of course na rowne kwoty i jako sposob zaplaty "kompensata"

    oczywiscie jesli wykorystasz ten otwarty rachunek dlugo po skonczeniu prac
    lepiej byloby zrobic na Twojej fakturze dlugi termin platnosci
    a potem po wykorzystaniu rachunku w restauracji umowa kompensaty i wystawic
    rachunek z restaur

    to moja opinia
    jesli sie myle niech mnie ktos poprawi

    pozdro