    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: podpis pod rachunkiem
    Date: Tue, 9 Jan 2007 12:22:54 +0100

    On Mon, 8 Jan 2007, t wrote:

> [...]
    [...]
    > Niestety musisz

    Możesz podać podstawę prawną?

    <komentarz>
    Wczoraj usiłowałem znaleźć rozporządzenie wykonawcze do tego zapisu
    Ordynacji o rachunkach (jest delegacja dla MF do wystawienia
    rozproządzenia) - i nie znalazlem :(
    A np rozp. o f-rach upoważnia do traktowania r-ków jak f-r (par.20.5)
    odwołując się do Ordynacji.
    Jeśli rozporządzenia *do Ordynacji* nie można wskazać, albo nie zawiera
    ono "nakazu podpisu", to moim zdaniem jako VATowiec prowadzący KPiR
    mógłbym przyjąć niepodpisany rachunek i uznać go za koszt.
    Dlaczego? - bo pozostałe warunki uznania za f-rę spełnia a rozp. o KPiR
    pozwala księgować f-ry bez dalszych warunków (na innych dokumentach
    wymaga podpisu!).
    Wiem że na PK były jakieś przeboje wynikłe z przepisów o rachunkowosci
    (a nie podatkowych) więc odłóżmy na razie PK na bok :)

    To pozostaje pytanie: kto zna rozp. wykonawcze do Ordynacji, dotyczące
    rachunków? I czy nakazuje ono podpisywanie?

    Zastanawiam się, czy przypadkiem z okazji traktowania rachunku jako
    "faktury VAT zwolnionej" (zwolnionej PODMIOTOWO, nie przedmiotowo,
    ale jednak - zwolnionej, lecz podlegającej!) nie podpada (ów rachunek)
    na sławny zapis VI Dyrektywy UE :)

    pzdr, Gotfryd