  • 1. Data: 2004-10-19 08:29:18
    Temat: podpis w dokumencie PDF - faktura
    Od: "Tommy" <b...@y...com>

    Witam

    Czy mogez zeskanowac pieczatke swoja z podpisem i wstawic do PDFa (dokument
    faktura) i wyslac tak klientowi ? czy wazny jest kolor podpisu ? ja jestem
    sprzedawca. chodzi mi czy to jest ok z punktu prawnego. dzieki wielkie za
    pomoc.

  • 2. Data: 2004-10-19 10:04:41
    Temat: Re: podpis w dokumencie PDF - faktura
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Oct 2004, Tommy wrote:
    >+ Czy mogez zeskanowac pieczatke swoja z podpisem i wstawic do PDFa (dokument
    >+ faktura) i wyslac tak klientowi ? czy wazny jest kolor podpisu ? ja jestem
    >+ sprzedawca. chodzi mi czy to jest ok z punktu prawnego.

    JAKIEGO prawa ?
    Faktura podpisu nie wymaga. Jak coś *wymaga* podpisu to obrazek podpisu
    podpisem w rozumieniu np. "dokumentu pisemnego" wg K.C. nie jest. AFAIK.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-10-19 11:46:20
    Od: Selth <s...@u...to.op.pl>

    Dnia Tue, 19 Oct 2004 10:29:18 +0200, Tommy napisał(a):

    > Witam
    >
    > Czy mogez zeskanowac pieczatke swoja z podpisem i wstawic do PDFa (dokument
    > faktura) i wyslac tak klientowi ?
    tak

    >czy wazny jest kolor podpisu ?
    nie

    >ja jestem
    > sprzedawca. chodzi mi czy to jest ok z punktu prawnego. dzieki wielkie za
    > pomoc.
    z punktu prawnego możesz tak zrobić(choć nie dokońca jestem tego pewny),
    natomiast nie można na podstawie czegoś takiego dokonać np. księgowania.
    Jeżeli masz podpis elektroniczny to wszystko o.k. to możesz tak zrobić i
    nawet nie trzeba skanować podpisu.

    --
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-10-19 12:20:23
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Selth napisał:

> [...]
    > natomiast nie można na podstawie czegoś takiego dokonać np. księgowania.
    > Jeżeli masz podpis elektroniczny to wszystko o.k. to możesz tak zrobić i

    A zauwazyłeś że od 1 maja nie ma obowiązku podpisywania faktur, poza
    korektami?
    A skoro nie ma obowiązku to jakie znaczenie ma sposób naniesienia tego
    nieobowiązkowego podpisu?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2004-10-19 12:31:32
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Tue, 19 Oct 2004 10:29:18 +0200, w <cl2j9u$lek$1@atlantis.news.tpi.pl>, "Tommy"
    <b...@y...com> napisał(-a):

> [...]
    > sprzedawca. chodzi mi czy to jest ok z punktu prawnego. dzieki wielkie za

    Na fakturach w ogóle nie musi być podpisu, więc po co chcesz się męczyć?

  • 6. Data: 2004-10-19 12:36:30
    Od: Selth <s...@u...to.op.pl>

> [...]
    > korektami?
    > A skoro nie ma obowiązku to jakie znaczenie ma sposób naniesienia tego

    masz rację
    --
    pozdrawiam

  • 7. Data: 2004-10-19 13:08:07
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <cl310s$nhp$1@nemesis.news.tpi.pl>, Maddy <m...@e...com.pl>
    wrote:

    > A zauwazyłeś że od 1 maja nie ma obowiązku podpisywania faktur, poza
    > korektami?
    > A skoro nie ma obowiązku to jakie znaczenie ma sposób naniesienia tego
    > nieobowiązkowego podpisu?

    Sprzedawca też nie musi podpisywać?

    --
    pozdrawiam
    Jarek

  • 8. Data: 2004-10-19 13:54:43
    Od: "Tommy" <b...@y...com>

    > Na fakturach w ogóle nie musi być podpisu, więc po co chcesz się męczyć?

    sprzedawca tez nie musi podpisywac ? a co z taka faktura czy mozna ja
    ksiegowac ? (tzn bez podpisow) ?

  • 9. Data: 2004-10-19 15:07:43
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Tue, 19 Oct 2004 15:54:43 +0200, w <cl36c5$7gd$1@atlantis.news.tpi.pl>, "Tommy"
    <b...@y...com> napisał(-a):

    > sprzedawca tez nie musi podpisywac ? a co z taka faktura czy mozna ja
    > ksiegowac ? (tzn bez podpisow) ?

    Oczywiście. Od 1 maja 2004.

  • 10. Data: 2004-10-19 21:25:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Oct 2004, Jarek Spirydowicz wrote:
    [...]
    >+ Sprzedawca też nie musi podpisywać?

    http://groups.google.pl/groups?as_q=pobudka&as_ugrou
    p=*.podatki&hl=pl