  • 1. Data: 2004-10-19 08:03:18
    Temat: pomóżcie!!! - VAT i biuro
    Od: "UlaPod" <u...@U...pl.invalid>

    Juz raz o tym pisałam ale teraz doszły nowe fakty.
    Działaność została zawieszona kilka lat temu (nie bylam Vatowcem).
    Odwieszona została w lipcu tego roku.
    Moje biuro stwierdziło teraz, że ja kwotę do Vatu mam liczyć proporcjonalnie
    w skali roku (czyli tak jakbym otworzyła DG w lipcu a nie odwiesiła). Gdy na
    początku podpisywałam umowę z biurem poinformowano mnie,że w Vat 'wpadam' po
    przekroczeniu 10000 euro
    Kwotę, proporcjonalną w skali roku (czyli niecałe 20 tys. zl), przekroczyłam
    we wrześniu. Biuro każe mi teraz szybko zgłosic się do Vatu i juz za
    wrzesień mam zapłacic Vat. Ja na tym tracę ponieważ we wrzesniu wystawiłam 2
    faktury nie Vatowskie, które powinny byc Vatowskie. Teraz z własnej kieszeni
    muszę zapłacić kilkaset zlotych. Przykład: wystawiłam fakturę na 1000 brutto
    i teraz biuro traktuję ją tak jakby to była faktura Vatowska i było w niej
    22% Vat.

    1) Czy moje biuro dobrze rozumuje, czy mozę jednak 'wpadnięcie' w Vat
    powinno byc od kwoty 10 tys. euro.

    2) Czy, jesli moje biuro dobrze myśli, to czy moge jakoiś dochodzić swoich
    strat (kwota kilkaset złotych Vat)?

    pomóżcie

    ula

  • 2. Data: 2004-10-19 09:46:20
    Temat: Re: pomóżcie!!! - VAT i biuro
    Od: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>

  • 3. Data: 2004-10-19 09:49:47
    Od: "UlaPod" <u...@U...pl.invalid>

    nie. wpis nie był zmieniany

  • 4. Data: 2004-10-19 13:13:15
    Od: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>

    > nie. wpis nie był zmieniany
    >
    > Według mnie to nie jest rozpoczęcie działalnosci gospodarczej,tylko
    kontynuacja, a więc VAT nie proporcjonalnie od odwieszenia tylko po
    przekroczeniu 10.000 Euro obrotów w ciągu roku podatkowego.

  • 5. Data: 2004-10-19 15:11:45
    Od: "UlaPod" <u...@U...pl.invalid>

    > kontynuacja, a więc VAT nie proporcjonalnie od odwieszenia tylko po
    > przekroczeniu 10.000 Euro obrotów w ciągu roku podatkowego.

    To byłoby mi bardziej na rękę. Czy masz do tego jakąś podstawę prawną, którą
    bym mogła mojemu (juz niedługo) biuru przedstawić?

    pozdrawiam

    ula

  • 6. Data: 2004-10-20 06:44:37
    Od: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    którą
    > bym mogła mojemu (juz niedługo) biuru przedstawić?

    Nie po prosu uważam ze nie zakńczyłasz prowadzenia działalności
    gospodarczej - i dlatego teraz nie mozna stosować przepisów obowiązującyh
    rozpoczynających działalność.

    Ale jeszcze kilka pytań:
    1. Jakie dokumanty składałaś w US przy "zawieszeniu" - PIT 5X, remanent
    likwidacyjny,NIP 1 ????
    2. Na jakich drukach rozliczłaś swoje roczne dochody podczas "zawieszenia"?

    Pozdr.
    Andrzej>

  • 7. Data: 2004-10-20 08:45:18
    Od: "UlaPod" <u...@U...pl.invalid>

    > Nie po prosu uważam ze nie zakńczyłasz prowadzenia działalności
    > gospodarczej - i dlatego teraz nie mozna stosować przepisów obowiązującyh
    > rozpoczynających działalność.

    Też mi się tak wydaje ale biuro twierdzi inaczej. Zamierzam 'zapytać' się w
    US na piśmie (telefonicznie raz twierdzili, ze proporcjonalnie, drugi, ze od
    10 tys. euro) i czekać. Jesli jednak proporcjonalnie w skali roku to będę
    żądała od biura kwoty, o którą będę stratna.

    PIT-36

    pozdrawiam

    ula