  • 1. Data: 2004-10-19 10:40:17
    Temat: sprzedaż nieruchomości przed 5 rokiem
    Od: "K.Jacek" <k...@p...onet.pl>

    Zakupiono nieruchomość z budynkiem do remontu.
    Zakup notarialny na trzech wspólników dokonano 6 lat temu.
    Ja zakupiłem udział w 80%, wspólnicy po 10 %.
    Od jednego wspólnika zakupiłem udział 4 lata temu a od drugiego 2 lata temu.
    Teraz jestem jedynym właścicielem nieruchomości i budynek
    jest w trakcie przebudowy/remontu.
    Mam zamiar to sprzedać.
    Jak rozumieć w tej sytuacji przepis mówiący o powstaniu opodatkowanego
    przychodu przy sprzedaży nieruchomości przed upływem pięciu lat od zakupu -
    wybudowania?

    Pozdrawiam
    J.K.

  • 2. Data: 2004-10-19 18:32:56
    Temat: Re: sprzedaż nieruchomości przed 5 rokiem
    Od: Jaroslaw Pudelko <j...@W...ceti.pl>

    K.Jacek wrote:

    [...]
    > Jak rozumieć w tej sytuacji przepis mówiący o powstaniu opodatkowanego
    > przychodu przy sprzedaży nieruchomości przed upływem pięciu lat od zakupu
    > - wybudowania?

    IMHO tak jak musialem zrozumiec sprzedajac mieszkanie przed uplywem 5 lat od
    jego zakupu. 10% zryczaltowanego podatku od kwoty widniejacej na
    notarialnej umowie sprzedazy - tudziez jesli owa kwota bedzie znacznie
    odbiegac od wartosci rynkowej - wizyta z wyjasnieniami w urzedzie skarbowym
    i w wiekszosci przypadkow doplata roznicy do wartosci rynkowej :)

    --
    Jarek Pudelko

  • 3. Data: 2004-10-20 06:29:53
    Od: "K.Jacek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Pudelko" <j...@W...ceti.pl>
    napisał w wiadomości news:cl3mjk$k38$1@druid.ceti.pl...
> [...]
    skarbowym
    > i w wiekszosci przypadkow doplata roznicy do wartosci rynkowej :)

    Ale ja swoje 80% udziału zakupiłem 6 lat temu.
    Jedynie te dwa razy po 10 % udziału zakupiłem
    w okresie ostatnich 5-ciu lat.

    Coś mi to ciężko wyłuszczyć.

    J.K.,