  • 1. Data: 2006-03-20 21:56:35
    Temat: podstawy ksiegowosci ...
    Od: "dareksin" <a...@s...pl>

    witam

    ostatnio zabralem sie za podstawy ksiegowosci

    mam konkretnie na mysli rozliczanie na zasadach ogolnych czyli ksiazka
    przychodow i rozchodow

    prosze o sprawdzenie mojego zrozumienia tematu

    miesieczne koszty - zakupy
    100zl netto
    22 zl vat
    122zl brutto

    miesieczne przychody
    200zl netto
    44 zl vat
    244zl brutto

    dochod 200-100=100zl od tego 19% podatek dochodowy czyli 19zl
    vat 44-22=22zl zwracam do US

    czyli kwoty brutto sa tu do niczego nie potrzebne?
    czy popelnilem jakis blad/bledy?

    czy moglbym rowniez prosic o dwie kwoty?
    chodzi mi o kwote do zaplaty do zus od osoby prowadzacej dzialalnosc
    gospodarcza
    stan np. na luty 2006r

    1. kompletny zus
    2. jesli mam stopien niepelnosprawnosci i pracuje ( rowniez oprocz swojej
    firmy )
    czy cos niepelnosprawnosc tu zmienia?

    pozdrawiam
    Darek

  • 2. Data: 2006-03-21 00:08:27
    Temat: Re: podstawy ksiegowosci ...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Mar 2006, dareksin wrote:

    > czyli kwoty brutto sa tu do niczego nie potrzebne?

    Tu są do niczego niepotrzebne :)
    Znaczenie mają dla celów pozapodatkowych - np. cena musi być
    podana w kwocie brutto (tak stanowi ustawa o cenach).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-03-21 07:40:04
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    dareksin wrote:

> [...]
    > vat 44-22=22zl zwracam do US
    >
    > czyli kwoty brutto sa tu do niczego nie potrzebne?

    Jeśli jesteś czynnym podatnikiem VAT, to masz rację

    > czy moglbym rowniez prosic o dwie kwoty?
    > chodzi mi o kwote do zaplaty do zus od osoby prowadzacej dzialalnosc
    > gospodarcza
    > stan np. na luty 2006r

    To zależy czy działalność kewalifikuje się do obniżonego ZUS
    zobacz http://podatki.pl/informacje/parametry.php5

    > 1. kompletny zus
    > 2. jesli mam stopien niepelnosprawnosci i pracuje ( rowniez oprocz
    > swojej firmy )

    To zależy czy zarabiasz co najmniej pensję minimalną. Jeśli tak to
    płacisz tylko zdrowotne.

    > czy cos niepelnosprawnosc tu zmienia?

    Z tego co wiem to nic nie zmienia. Zdaje się, że nadal zmienia
    pobieranie renty, ale to też już się kończy.

  • 4. Data: 2006-03-21 13:23:26
    Od: "dareksin" <a...@s...pl>

    znajomy mi jeszcze zwrocil uwage na kwote wolna od podatu ...
    i na odliczenia zus od podatku.
    jak to liczyc?

    pozdrawiam
    Darek

  • 5. Data: 2006-03-21 15:30:21
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Użytkownik "dareksin" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

    > znajomy mi jeszcze zwrocil uwage na kwote wolna od podatu ...
    > i na odliczenia zus od podatku.
    > jak to liczyc?
    >
    > pozdrawiam
    > Darek

    Licząc podatek napisałeś te 19% bez żadnego komentarza, więc wydawało się że
    dotyczy cię podatek liniowy, a wtedy nie ma tzw. kwoty wolnej. Natomiast
    jeżeli rozliczasz się wg skali podatkowej - to i owszem, jest.
    Abyś miał jako taką jasność jak się poruszać w tej materii najlepiej
    przeczytaj przynajmniej ustawę o podatku dochodowym od osób fizycznych -
    powinna być dostępna też w internecie np. na stronie Min.Fin.(słynne
    www.mf.gov.pl min. Kołodki). I nie myśl, że cię zbywam taką odpowiedzią.
    Wręcz przeciwnie, piszę to dla twojego dobra. Uważam, że przynajmniej tę
    ustawę powinieneś sobie przyswoić, aby mieć pojęcie o zagadnieniu. Odpowiedź
    o odliczaniu składek ZUS też tam znajdziesz.
    Pozdr. Graszka.

  • 6. Data: 2006-03-22 13:41:44
    Od: <g...@n...pl>

    Użytkownik "Graszka" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Pozdr. Graszka.
    >
    > Jesli masz np.1000 zl dochodu to liczysz: 1000x19% minus kwota 530,08zł=
    podatek dochodowy .Od tego odejmujesz zapłacone ubezpieczenie zdrowotne i
    masz kwote do zapłaty w US

  • 7. Data: 2006-03-22 13:42:50
    Od: <g...@n...pl>

  • 8. Data: 2006-03-22 18:27:27