  • Data: 2008-12-28 12:17:23
    Temat: Re: podwojne opodatkowanie raz jeszcze...
    Od: p...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    > Z drugiej strony angielskie przepisy zobowiązują cię do rozliczenia
    > całości twojego dochodu w angli, również tego z Polski. Nie zapomnij, bo
    > tam sobie narobisz kłopotów.

    Ok przebywam przez caly okres w UK czyli tu jest moje miejsce
    zamieszkania. Przez caly 2005 rok przebywalem takze w Uk. Lata 2005 -
    2006 postanowilem rozliczyc w pl w ramach abolicji. Znalazlem
    odpowiednie druki teraz troche liczenia i do lutego wydaje mi sie ze
    uda mi sie rozliczyc za okres 2005-2006.
    Zakladam ze uda mi sie to zrobic, wiec bede tzw czysty. Wracamy teraz
    do obecnej sytuacji.
    Odbieramy w styczniu mieszkanie, wynajmujemy je legalnie od lutego.
    Generujemy zysk na terenie Polski ale nadal naszym miejsce
    zamieszkania ( centrum zyciowym ) jest UK.
    W takim wypadku:
    - czy rozliczam sie w UK z zarobionych pieniedzy w Anglii i z zysku z
    wynajmu mieszkania w PL? ( dodam ze w UK nie rozliczam sie sam, firma
    w ktorej jestem zatrudniony rozlicza kazdego z pracownikow )
    - czy rozliczam sie z tego w Polsce takze? - to przeciez wlasnie jest
    podwojne opodatkowanie - ktore podobno nie istnieje juz.
    - czy moze rozliczam sie w Anglii z zarobionych pieniedzy w Anglii a w
    Polsce rozliczam sie tylko z pieniedzy ktore zarobilem wynajmujac
    mieszkanie?