eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki[pomocy!] Przeniesienie miejsca działalności gospodarczej › Re: [pomocy!] Przeniesienie miejsca działalności gospodarczej
    From: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: [pomocy!] Przeniesienie miejsca działalności gospodarczej
    Date: Tue, 08 Jan 2008 21:12:15 +0100

    Dnia 05 sty 2008 w liście
    [news:Pine.WNT.4.64.0801050115010.3184@athlon64] Gotfryd Smolik news
    [s...@s...com.pl] napisał(a):

> [...]

    Dobra, pojechałem tam, a daleko to jest, i co mi powiedzieli? Że muszę
    złożyć RG-1 w Lublinie, nie w Warszawie (w skarbówce twierdzili coś
    zgoła odmiennego). GUS z Lublina dopiero prześle do GUSU w Warszawie co
    trzeba i będę mógł przyjść znowu po zaświadczenie. Oczywiście wyślą
    pocztą, czyli sobie poczekam.

    Z kolei w skarbówce w Warszawie było tak: przychodzę ponownie, mówię,
    że chcę złożyć NIP-1, ale nie mam aktualnego REGONu. No to koleś za
    barem mówi, żebym przyszedł jak go będę miał. Mówię, że to może potrwać
    nawet miesiąc przy ostatnich osiągach poczty. A on, że tak trzeba. No
    to się go pytam, co będzie, jak aktualny REGON z Warszawy będę miał np.
    w lutym i wtedy dopiero złożę NIP-1. Przecież do tego czasu oficjalnie
    dalej będę zarejestrowany jako płatnik dochodowego i vatu w Lublinie. A
    fakturę to gdzie mam wtedy wystawić: w Lublinie czy w Warszawie?

    A on mi na to, że już mieli takie przypadki (niedopełnienie złożenia
    NIP-1 w terminie) i kończyło się na tym, że przedsiębiorcy dostawali
    karę, ale skarbówka zwykle umarzała sprawę ze względu na niską
    szkodliwość czynu (powiedział mi o tym oczywiście nieoficjalnie :)

    Czyli pracownik Urzędu Skarbowego namawiał mnie do złamania przepisu,
    mówiąc mi, że jak przyjdzie co do czego, to mnie nie ukarzą. Jakoś nie
    uwierzyłem i uparłem się na złożenie NIP-1 bez aktualnego REGONU (dałem
    stary). Koleś powiedział, że musi się skonsultować i poszedł "wyżej".
    Wrócił z kartką pt. "Wewnętrzne zarządzenie dla Urzędu Skarbowego tego
    i tego", czy coś w tym stylu, gdzie podkreślone było zdanie, że mają
    nakaz przyjmować tylko pełne wnioski. Potem pokazał drugą karteluchę z
    wypisanymi paragrafami z Kodeksu Karnego Skarbowego, mówiącymi o
    odpowiedzialności za składanie niepełnego zestawu dokumentów.

    Na NIP-1 kazał napisać, że zostałem pouczony i się podpisać. Dopisałem
    od siebie jeszcze, że zobowiązuję się uzupełnić jak najszybciej.
    Po czym oznajmił mi, że jutro zostanie do mnie wysłane wezwanie do
    stawienia się w ciągu 5 dni w celu wyjaśnienia, dlaczego nie dałem
    wszystkich papierków. Odpowiedziałem mu, że mam nadzieję, iż poczta w
    tym przypadku będzie dłuugo doręczać ten list :)

    Teraz, przez rodzinę, będę załatwiał złożenie RG-1 w GUSie w Lublinie i
    modlił się, żeby szybko przesłali papierzyska da Warszawy.

    Jutro idę do ZUSu - aż się nie mogę doczekać co oni z kolei wymyślą...

    Aha, w NIP-1 jako datę ustanowienia nowego miejsca wykonywania
    działalności podałem 1.1.2008 (a nie 14.12.2007, jak stoi we wpisie do
    działalności) - urzędas nie miał do tego obiekcji. Przy okazji wyszło,
    że dochodowy za 2007 rok rozliczam jeszcze w Lublinie, ale VAT za
    grudzień już mam rozliczyć w Warszawie (złożyłem VAT-R).

    Piszę to wszystko ku potomnym. Mam nadzieję, że się nie przejadę na tym
    wszystkim za bardzo... ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał Wawrzycki