    From: Andrzej Smereka <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ponowne rozpatrzenie
    Date: Mon, 24 Jan 2005 19:38:13 +0100
    Sender: a...@p...onet.pl@host67.milicz.jarsat.pl

    ksdrs napisał(a):

    >Witam
    >Moze ktos bedzie mogl mi pomoc.
    >W styczniu 2004 zlozylem w US (w miejscu mojego poprzedniego zameldowania)
    >korekte pitow rocznych za lata 2000,2001,2002 z prosba o zwrot podatku. US
    >odmowil mi - odwolalem sie do IS (w tym samym miescie). IS przekazala sprawe
    >ponownie do US do ponownego rozpatrzenia. Dzisiaj dostalem pismo z US
    >stwierdzajace ze sprawa zostala umorzona gdyz zgodnie z rozporzadzeniem MF
    >US nie jest organem wlasciwym miejscowo.
    >Czy skoro IS przekazala sprawe do ponownego rozpatrzenia US moze w takiej
> [...]
    Ordynacja podatkowa

    *Art. 18a.* Jeżeli po zakończeniu roku podatkowego lub innego okresu
    rozliczeniowego nastąpi zdarzenie powodujące zmianę właściwości
    miejscowej organu podatkowego, organem podatkowym właściwym miejscowo w
    sprawach dotyczących poprzednich lat podatkowych lub innych okresów
    rozliczeniowych jest organ właściwy po zaistnieniu tych zdarzeń, z
    zastrzeżeniem art. 18b.
    *Art. 18b.* Organy podatkowe właściwe w dniu wszczęcia postępowania
    podatkowego lub kontroli podatkowej pozostają właściwe w sprawie, której
    to postępowanie lub kontrola dotyczy, chociażby w trakcie postępowania
    lub kontroli nastąpiło zdarzenie powodujące zmianę właściwości.

    Wynika że korekty należało złożyć do nowego US. Jeżeli powodem odmowy
    było, to że nie są właściwi miejscowo to trzeba było złożyć w nowym US i
    było by po sprawie. A ponowne rozpatrzenie spowodowało odpowiedź j.w.

    --
    Andrzej Smereka

    a...@p...onet.pl