  • 1. Data: 2005-01-24 17:20:28
    Temat: ponowne rozpatrzenie
    Od: "ksdrs" <c...@g...pl.com>

    Witam
    Moze ktos bedzie mogl mi pomoc.
    W styczniu 2004 zlozylem w US (w miejscu mojego poprzedniego zameldowania)
    korekte pitow rocznych za lata 2000,2001,2002 z prosba o zwrot podatku. US
    odmowil mi - odwolalem sie do IS (w tym samym miescie). IS przekazala sprawe
    ponownie do US do ponownego rozpatrzenia. Dzisiaj dostalem pismo z US
    stwierdzajace ze sprawa zostala umorzona gdyz zgodnie z rozporzadzeniem MF
    US nie jest organem wlasciwym miejscowo.
    Czy skoro IS przekazala sprawe do ponownego rozpatrzenia US moze w takiej
    sytuacji wycofac sie?
    Po 12 miesiacach walki jestem znowu na starcie :(

    ksdrs

  • 2. Data: 2005-01-24 17:41:35
    Temat: Re: ponowne rozpatrzenie
    Od: "Anducha" <a...@t...gazeta.pl>

    > US nie jest organem wlasciwym miejscowo.
    > Czy skoro IS przekazala sprawe do ponownego rozpatrzenia US moze w takiej
    > sytuacji wycofac sie?

    Ciekawe, czy też by umorzyli gdybyś miał zobowiązanie podatkowe.
    Brak mi słów na to jak nasze biedne państwo marnuje pieniądze płacąc
    nieukom.
    Odwołuj się, powinni byli jeśli już uznać się za niewłaściwych i przekazać
    sprawę zgodnie z właściwością miejscową Twojemu obecnemu US.

    Pozdrawiam
    Anducha

  • 3. Data: 2005-01-24 17:50:10
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <u...@u...net>

    "ksdrs" <c...@g...pl.com> wrote in message
    > W styczniu 2004 zlozylem w US (w miejscu mojego poprzedniego zameldowania)
    > korekte pitow rocznych za lata 2000,2001,2002 z prosba o zwrot podatku. US
    > odmowil mi - odwolalem sie do IS (w tym samym miescie).

    Na jakiej podstawie odmowil? Dlatego ze nie jest wlasciwy?
    Od razu powinien przekazac do US wlasciwego ze wzgledu na obecne miejsce
    zamieszkania.
    Jakie bylo uzasadnienie IS?
    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak
    GG 1213856

  • 4. Data: 2005-01-24 17:58:00
    Od: "ksdrs" <c...@g...pl.com>

    Użytkownik "Piotr "Kazimierz" Kuźmiak" <u...@u...net>
    napisał w wiadomości news:ct3cds$147n$1@mamut1.aster.pl...
    > Na jakiej podstawie odmowil? Dlatego ze nie jest wlasciwy?
    > Od razu powinien przekazac do US wlasciwego ze wzgledu na obecne miejsce
    > zamieszkania.
    > Jakie bylo uzasadnienie IS?

    IS stwierdzila ze w zwiazku z brakiem dostatecznych dowodow oraz
    koniecznoscia przeprowadzenia postepowania z platnikiem i podatnikiem
    przekazuje sprawe do ponownego rozpatrzenia.

    US w "ostatnim slowie" stwierdzil ze "postepowanie jest bezprzedmiotowe" bo:

    § 10. 1. Organem podatkowym wlasciwym miejscowo w sprawach naleznego za dany
    rok podatkowy
    podatku dochodowego:
    1) od osób fizycznych dla podatników, którzy zmienili miejsce zamieszkania
    lub pobytu, wskutek czego
    wlasciwy stal sie organ podatkowy inny niz dotychczasowy - jest organ
    podatkowy wlasciwy wedlug miejsca zamieszkania lub pobytu w ostatnim dniu
    roku podatkowego, a gdy zamieszkanie lub pobyt na terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej ustal przed tym dniem - wedlug ostatniego miejsca
    zamieszkania lub pobytu na jej terytorium;

    ksdrs

  • 5. Data: 2005-01-24 18:11:48
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <u...@u...net>

    > US w "ostatnim slowie" stwierdzil ze "postepowanie jest bezprzedmiotowe"
    bo:
    > wlasciwy stal sie organ podatkowy inny niz dotychczasowy

    No i wlasnie dlatego w ogole nie powinni sie ta sprawa zajmowac tylko od
    razu przeslac do wlasciwego US. Popelnili błąd i teraz chca sie wymigac od
    odpowiedzialnosci.
    A odsetki lecą :(

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak
    GG 1213856

  • 6. Data: 2005-01-24 18:21:58
    Od: "ksdrs" <c...@g...pl.com>

    napisał w wiadomości news:ct3dmf$1597$1@mamut1.aster.pl...
    > No i wlasnie dlatego w ogole nie powinni sie ta sprawa zajmowac tylko od
    > razu przeslac do wlasciwego US. Popelnili błąd i teraz chca sie wymigac od
    > odpowiedzialnosci.

    Tak podpowiada logika ale czy mozna sie tu podeprzec jakims paragrafem?
    W ciagu 12 miesiecy wydali jedna decyzje, przyslali tone listow oraz jedno
    pismo z przypomnieniem ze do odwolania powinienem zalaczyc znaczek skarbowy.
    Chory kraj

    > A odsetki lecą :(
    Ano :)

    ksdrs

  • 7. Data: 2005-01-24 18:38:13
    Od: Andrzej Smereka <a...@p...onet.pl>

    ksdrs napisał(a):

> [...]
    >sytuacji wycofac sie?
    >Po 12 miesiacach walki jestem znowu na starcie :(

    Ordynacja podatkowa

    *Art. 18a.* Jeżeli po zakończeniu roku podatkowego lub innego okresu
    rozliczeniowego nastąpi zdarzenie powodujące zmianę właściwości
    miejscowej organu podatkowego, organem podatkowym właściwym miejscowo w
    sprawach dotyczących poprzednich lat podatkowych lub innych okresów
    rozliczeniowych jest organ właściwy po zaistnieniu tych zdarzeń, z
    zastrzeżeniem art. 18b.
    *Art. 18b.* Organy podatkowe właściwe w dniu wszczęcia postępowania
    podatkowego lub kontroli podatkowej pozostają właściwe w sprawie, której
    to postępowanie lub kontrola dotyczy, chociażby w trakcie postępowania
    lub kontroli nastąpiło zdarzenie powodujące zmianę właściwości.

    Wynika że korekty należało złożyć do nowego US. Jeżeli powodem odmowy
    było, to że nie są właściwi miejscowo to trzeba było złożyć w nowym US i
    było by po sprawie. A ponowne rozpatrzenie spowodowało odpowiedź j.w.

    --
    Andrzej Smereka

    a...@p...onet.pl

  • 8. Data: 2005-01-24 19:20:47
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <u...@u...net>

    > Tak podpowiada logika ale czy mozna sie tu podeprzec jakims paragrafem?

    A. Smereka w poscie nizej podal. I to moim zdaniem wystarczy.

    Mozna wiedziec co to za urząd?

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak
    GG 1213856

  • 9. Data: 2005-01-25 07:25:09
    Od: "ksdrs" <k...@o...pl>

    napisał w wiadomości news:ct3hnq$2r5q$1@mamut.aster.pl...
    > Mozna wiedziec co to za urząd?

    Jelenia Gora

    ksdrs

  • 10. Data: 2005-01-25 07:30:32
    Od: "ksdrs" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej Smereka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    >Wynika że korekty należało złożyć do nowego US. Jeżeli powodem odmowy było,
    to że nie są właściwi >miejscowo to trzeba było złożyć w nowym US i było by
    po sprawie. A ponowne rozpatrzenie spowodowało >odpowiedź j.w.

    No wlasnie najciekawsze jest to ze US za pierwszym razem odrzucil wniosek o
    stwierdzenie nadplaty poniewaz uznal ze nie nalezala mi sie (brak korekty
    PIT 11 itp). Nie bylo slowa o tym ze nie sa urzedem wlasciwym miejscowo.
    Izba Skarbowa tez sie do tego nie przyczepila polecila ponowne zbadanie
    sprawy.Dopiero wtedy US zauwazyl ze to nie ich broszka.

    ksdrs